donderdag 7 januari 2016

Ovenwant :-)

Herkennen jullie deze foto nog?
De laatste les van de handwerkopleiding van 2015
ging over handen
Deze geverfde lapjes gingen mee naar huis 
De opdracht een ovenwant maken :-)
Tja hoe pak ik dat dan aan
Gelukkig kregen we het patroon ook mee
Maar wat maak je als applicatie op een ovenwant?

Ik ging muffins bakken en
 ineens wist ik het!

Ik heb iets met koekmannetjes ook wel Gingerbread genoemd
HIER heb ik ook al eens over dit leuke ventje geblogd

Op mijn ovenwant ga ik een koekmannetje appliceren :-)
Inmiddels heb ik de ovenwant al een keer gebruikt, werkt prima!
Dit zijn Oreo muffins die ik hier gebakken heb 

Je hebt nodig:
225 gram patent bloem
75 gram suiker
80 gram roomboter
1 eetlepel bakpoeder
1 ei 
250 ml melk
1 theelepel vanille extract
18 Oreo koekjes

Zo ga je te werk:
Verwarm de oven voor op 180 graden.
Pak een grote kom en meng hierin de bloem,
suiker en bakpoeder door elkaar.
Snij de boter in stukjes en voeg ook deze toe.
Mix het geheel met een mixer tot het kruimelig wordt

Pak een andere kom en klop hierin het ei,
vanille extract en de melk door elkaar.
Voeg dit mengsel toe aan de kruimels en roer het
kort door elkaar.

Verkruimel de Oreo's en houd een beetje apart
voor de garnering. Roer de rest door het beslag

Vul een muffin vorm met papieren muffin vormpjes
Verdeel het beslag over de muffin vormpjes en bestrooi
de bovenzijde met de overige Oreo kruimels. 
Bak ze ongeveer 20/25 minuten in de oven
tot ze licht bruin van kleur zijn.

Je kunt ook nog Oreo cheescake cupcakes bakken
Zorg er dan wel voor dat je alle ingrediënten in huis hebt
en niet net als ik de kwark vergeet te kopen!


mmmm lekker met een kopje koffie of thee :-)










7 opmerkingen:

  1. Ah een ovenwant staat dus op het programma. En stof verven. Leuk!. Je ovenwant is leuk geworden met het mannetje er op en de muffins lijken me heerlijk. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je er een leuke ovenwant van weten te maken!
    De muffins zien er prima uit, dat komt natuurlijk ook door de goede werking van de ovenwant ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat de inspiratie altijd komt en nooit om het moment dat je het zelf zou willen, maar gewoon onverwacht. Hij is heel leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stof verven staat ook nog op mijn cursus wensenlijstje. Jij hebt al een leuk resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een leuke ovenwant e die muffins zien eruit om te smullen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superleuke ovenwant is het geworden met dat koekmannetje!
    Hier ga je nog veel plezier van hebben.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je ovenwant is leuk! Zeker met zo'n Gingerbread-mannetje!

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...