dinsdag 12 januari 2016

Dinsdag poppendag :-)

Jullie weten het vast nog wel, bij
de laatste poppendag vroeg Muis om een eigen huis

Wel ik had die vraag al een beetje aan zien komen, 
je kent immers je poppenkinderen :)


Daarom had ik Muis al een tijdje geleden 
ingeschreven bij woningbouwstichting Muizenstad


Stiekem had ik ook al een paar keer gereageerd 
als ik een leuke woning op de site zag
Maar de vraag naar een woning is bij muizen 
schijnbaar net zo groot als bij mensen

Tot afgelopen week, Muis is al eerste geëindigd
en mag naar een huis gaan kijken, Joepie 
Hij heeft de sleutel al opgehaald 
Gaan jullie mee om te kijken :-)
Gaan jullie mee naar binnen?



Muis is helemaal blij met zijn huisje, 
het is niet groot, maar als starters woning prima
O, Anita ik ben zo blij met mijn huisje


Anita, ik heb nu wel een huisje, 
maar waar moet ik slapen, waar hang ik mijn jas op,
ik heb geen stoel, geen tafel o jee, 
helemaal niet aan gedacht


Muis dat komt allemaal goed, maak je geen zorgen, 
we gaan eerst het huisje schoonmaken
begin jij maar vast met vegen, want een veger heb je al ;-)
We gaan binnenkort een simpel bedje voor je maken
en zo gaan we stap voor stap je huisje inrichten, 
Keulen en Aken zijn immers ook niet op een dag gebouwd

Anita kan ik ook een boekenkast en een leeslamp krijgen, 
over een tijdje dan hé

Muis ik ga kijken wat ik voor je kan doen
Ik help je graag


Muis we kunnen een oproep doen, 
misschien zijn er poppenmoeders of lezers 
die ideeen hebben voor meubels in je nieuwe huisje
Anita dat is een super idee
O, ik weet het al, mag ik het zeggen?
Tuurlijk Muis
********************************************************************
Lieve dames,

Graag wil ik van jullie hulp gebruik maken, ik heb dringend meubeltjes nodig
liefst low-budget, hebben jullie nog tips of ideeen, kan ik zelf mijn meubeltjes maken?
Ik wil Anita niet op kosten jagen, ze heeft al zoveel voor mij gedaan
Reacties, onder aan dit blogje zijn van harte welkom :)

Alvast hartelijk bedankt en een dikke kus van Muis


***************************************************************************
Dat heb je goed gedaan Muis, weet je wat, 
dan krijg jij vanaf nu elke maand een dinsdag poppendag 
om over je avonturen in je nieuwe huis te vertellen
We noemen het dan Dinsdag de Huis van Muisdag 
 wat vind je daarvan?

O, wat leuk, maar wat zullen de andere poppen daar van vinden?
Muis zij zullen alleen maar blij voor je zijn.
Super dan gaan we dat doen, ik vind het wel spannend hoor

Muis, ga je nu mee kijken bij de andere poppenmoeders
Ja, dat lijkt me leuk, ik ben benieuwd
Kom we gaan kijken bij:

Akkelien

                                                                   Rita 
                                    
        Sandra     
                                 
                         Juffrouw Mier

                                                Haakjuffie 

                         Crealyt   
                                                              Jannie

                               Peggy

9 opmerkingen:

  1. Zijn hier ook bezig met het inrichten van een mini-huis. Hoop er binnenkort eens iets van te kunnen plaatsen. Er wordt hier vanalles gemaakt en geknutseld, maar weinig gepost op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Muis, wat heb je een schitterend huis!
    Ik kan je helaas geen tips geven want ik richt nooit huizen in.
    Succes met de meubels, dat komt vast goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tjonge jonge Muis wat tref jij het met zo'n lief baasje! Wat heb je een prachtig huis! En die meubeltjes komt vast goed, ik kom elke dinsdag even kijken naar jouw verhaal ;)

    Groetjes Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tjonge wat had Muis plots geluk dat er toch een huisje voor hem vrijkwam! Het ziet er echt prachtig uit, nu de inrichting nog, maar vele handen maken licht werk, als de poppen allemaal samenwerken kan er vast vanalles gemaakt worden voor het huisje.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, wat een mooi huis! Jullie moeten trouwens even kijken op de blog van Jolanda (filantrojopie). Zij heeft een tijdje terug een poppenhuis ingericht met allemaal zelf geknutselde meubeltjes, erg leuk en zeker low budget! Veel succes en ik vind het een heel leuk idee, die speciale dinsdag iedere maand!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Muis, gefeliciteerd met je mooie huis! Je bent een echte lieverd en je hebt het verdiend om zo'n heerlijk plekje voor jezelf te krijgen. Helaas kan ik je niet helpen met meubeltjes. Vroeger maakte ik ze wel eens van luciferdoosjes en knijpers, maar of dat voor jou een ideetje is ...?
    Eerst maar een bedje hè... Want slapen is wel belangrijk na een vol buikje!

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Knap gedaan !!! Voor de meubeltjes zou ik een oproep doen via gratis of ruilen (FB groep) e.a. Denk dat je daar wel iets op de kop kunt tikken.

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een heerlijk verhaal en wat een prachtig huis! Ik heb laatst ook zelf een inrichting gemaakt voor een poppenhuis, op mijn blog kun je misschien wat ideeën op doen. Veel plezier en succes met de inrichting
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk om elke keer je verhaal te lezen. Leuk huisje trouwens! Ik was pas bij Hout-Doe binnen (Minderbroedersstraat, Den Bosch). Daar hebben ze ook leuke poppenhuizen, maar de prijs...

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...