dinsdag 26 januari 2016

Dinsdag poppendag :)

En dan is het al weer dinsdag dus al weer een poppendag
Het gaat wel erg snel hoor, zeker ook omdat ik beloofd had
om jullie de poppen die ik aan het maken ben
weer te laten zien

Ik weet niet hoe het komt ;-)
maar op mijn hobbykamer
was het nieuws dat ik poppen aan het maken
ben als een lopend vuurtje rond gegaan
Ze wilde allemaal komen kijken

Anita waarom kijkt die ene pop sip of noem je dat bedroefd ?
Zij is een melancholicus 
Wat zeg je nu, dat snappen wij niet hoor
Wij noemen haar wel Melanie
De rode pop kijkt erg boos,
daar zijn we wel een beetje bang van
Dat komt omdat hij de cholericus is
Anita, nu doe je het weer, wij snappen er geen snars van
Wij noemen hem wel Rico

He, he eindelijk een pop die leuk kijkt
 Ja, daar hebben jullie wel een beetje gelijk in
Dit is de flegmaat
O, zegt Muis, dan weet ik een leuke naam
haar noemen we Fleggie


En Anita hoe noem jij dan de gele pop?
 Dat is een sanguinische pop
Weer veel te moeilijk voor ons
We noemen hem wel Sangie
Samen zijn ze de vier temperamenten
 Kom jongens, ik moet opschieten hoor
Ik ga de poppen vullen,
Ik wil de poppen zo snel mogelijk af hebben
 Ja, maar Anita je kunt niet alles tegelijk
Laten die wijsneuzen nu ook nog gelijk hebben
Je hebt toch ook al veel gedaan voor je scriptie

Wij gaan wel met de nieuwe poppen spelen
dan kun jij vast aan hun haren beginnen
Want zo zien ze er nog niet uit
Julia, Teodoor, Muis, Fifi en
Jaco en Monkie konden het meteen goed
met het viertal vinden

Dat komt mij goed uit, dan ga ik vlug
verder, inderdaad met hun haren
en ik moet ook nog naar de vulling kijken
ze worden namelijk naar kleur/temperament gevuld
Zoals gezegd, nu vlug verder,
maar eerst ga ik nog even kijken bij:


                                                                   Rita 
                                    
        Sandra     
                                 

                         Juffrouw Mier

                                                Haakjuffie 

                         Crealyt   
                                                              Jannie

                               Peggy


11 opmerkingen:

  1. ik ben het wel met je zestal eens: wat een moeilijke namen! Gelukkig kunnen ze het goed met elkaar vindeen, de familie groeit gestaag bij jou ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend leuk! Zulke poppen zouden we op school moeten hebben om de basisgevoelens te leren benoemen en gebruiken... Wat een leuk poppenbericht!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fascinerend, deze poppen! Je hebt kritisch publiek, zeg! Ik vind ze nu al leuk, maar misschien wordt het inderdaad nog mooier en leuker met haren erbij. Dus afwachten maar :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha leuk hoor! Ben benieuwd naar het stel als ze af zijn ;)
    Groetjes,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah de 4 temperamenten. Het wordt steeds spannender. Succes met je scriptie. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel interessant vind ik het hoe je die temperamentspoppen maakt en de hele uitleg errond, moeilijk vind ik het eigenlijk ook wel een beetje en zeker om dit te maken zodat het duidelijk wordt. Maar het is je wonderwel gelukt, nu nog de haren, ik ben benieuwd.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie namen hebben je poppen voor ze gegeven, want zeg nou zelf, de echte namen zijn toch haast niet uit te spreken, laat staan te onthouden.
    Het worden al hele poppen nu ze vulling hebben gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een goed idee om de namen meteen aan te passen! Ze zijn heel leuk gevonden. Ik ben benieuwd naar de haren. Succes ermee!
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat leuk om te zien hoe je met kleur en een paar 'simpele' gezichtjes zulke verschillende temperamenten kunt uitbeelden. Ben heel benieuwd hoe ze straks zijn met kapsels!
    ben ook gelijk maar even in de uitleg en betekenis van de temaperamenten gedoken op google. Even een testje gedaan,want dan wil ik ook wel gelijk weten wat voor type ik ben. het klopte ook nog precies, grappig.
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk, die verschillende temperamenten! En dan de namen erbij... fantastisch gewoon.

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...