dinsdag 5 januari 2016

Dinsdag poppendag :-)

Afgelopen week zei Julia tegen mij
Anita, jij moet voor school toch nog je ovenwant afmaken
Ja, dat klopt Julia 

Nu, als je voor ons dan het speelkleed pakt
wat je voor je kunstzinnig werkstuk hebt gemaakt
Dan gaan wij daar fijn mee spelen en
dan kun jij je ovenwant afmaken

Die Julia, ze is een slimme meid 
waar of niet waar!

Ik vond het een goed idee 
en heb het kleed meteen gepakt :-)
Julia zocht meteen Monkie op om weer eens lekker bij te kletsen
Fifi kende het speelkleed nog niet
Zij is pas later bij ons komen wonen
Zij en meneer en mevrouw slak konden het samen goed vinden
Teodoor was in eerste instantie een beetje verlegen
maar toen Muis hem riep om ook gezellig
mee te spelen met pa, ma en de kinderen muis
was hij er zo over heen, ja zelfs de rupsen kwamen spelen
Muis was helemaal weg van pa, ma en de kinderen muis
Ja, wat wil je het zijn toch soortgenoten :-)
Anita kom je nog een groepsfoto maken
Ja, zelfs de eendjes, egeltjes en de schildpad 
wilde op de foto

Wat een goed idee van Julia
Tijdens het spelen van de poppen
heb ik aan mijn ovenwant kunnen werken
die laat ik jullie in een ander berichtje zien 

Er is wel een ding, na afloop kwam Muis naar mij toe
Anita, waarom heb ik geen familie?
Anita ik wil ook een familie, maar eerst wil ik een eigen huisje

O jee, wat moet je daar op zeggen
Muis ik ga mijn best voor je doen,
maar ik beloof nog niets
Dit verhaal krijgt vast nog een staartje ;-)

Wie gaat er mee kijken bij de andere poppenmoeders,
daar is het ook weer dinsdag poppendag

Akkelien

    Jolanda

                                                                   Rita 
                                    
                                          Sandra     
                                 
                         Juffrouw Mier

                                                Haakjuffie 

                         Crealyt   
                                                              Jannie

                               Peggy







13 opmerkingen:

  1. Wat spelen ze zoet samen! Ik snap dat Muis familie wil, want alleen is maar alleen.
    Groeten, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaaa zeker een familie voor Muis moet er komen Anita ;) dat snap ik wel van hem

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezelligheid! De poppenfamilie is toch al een grote familie? Maar ja, daar kun je nu niet meer mee aankomen :p

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk allemaal! Oei, ik geloof dat je nog heel wat te doen hebt, Anita!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijk stel heb je daar! Geweldig leuk zo'n speelkleed.
    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat lief. Ik begrijp dat ik een keer een speelkleed moet maken? groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat kunnen ze zich zoet vermaken. Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig stel zo! Kwam even bij je gluren, wat een leuk blog heb je. Ga je volgen hoor ;)
    Groetjes,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig stel zo! Kwam even bij je gluren, wat een leuk blog heb je. Ga je volgen hoor ;)
    Groetjes,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een gezellige boel daar op dat speelkleed. Je krijgt het de komende tijd vast nog druk met het maken van een huis en familie voor Muis. Ben benieuwd!
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Aan Julia heb je echt wel een knap hulpje in huis gehaald, ze is al zo volwassen om alles te organiseren zodat jij tijd hebt voor je ovenwant, knap! En de rest van de bende heeft zich braafjes geamuseerd op het speelkleed, meer moet dat niet zijn. Een toffe bende! En Muis, of die zijn zin zal krijgen valt nog af te wachten.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat hebben jouw poppen goede ideeën en wat zijn ze lief voor jou. Maar ja, dat komt vast omdat jij zo goed voor de poppen en beestjes zorgt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh oh oh, dat wordt flink werken dit jaar om een muizenhuis en -familie te realiseren. Ik ben benieuwd wat je dit jaar voor ons in petto hebt!

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...