zaterdag 29 oktober 2016

Toch een Droomdeken :)

Ook ik zat elke keer verheerlijkt te kijken
als er weer een woondeken CAL voorbij kwam
Wat mij steeds tegenhield was de prijs van het pakket
Niet dat ik het niet kan betalen,
maar lukt het wel om mee te doen en vol te houden, ik twijfelde

Ook door mijn ervaring met het randje per week borduren
Ik heb een behoorlijk aantal randjes geborduurd,
maar door het afwijkende borduurlinnen kwamen de randjes niet mooi uit,
moest ik de randjes aanpassen,
ben ik op een gegeven moment afgehaakt, echt zonde!


Nu was ik afgelopen week bij Terray op haar blog aan het lezen
Zij vertelde over haar Droomdeken CAL 2016
Ze is aan het haken met garen Julia van Zeeman
Ze vertelde heel enthousiast, maar legde ook uit
hoe je om moest rekenen wat betreft het garen
Kijk en toen ging ik toch over stag ;)

Ik heb niet voor het garen Julia gekozen,
maar voor het garen Royal
Netjes van een restje een proeflapje gehaakt
en toen garen gaan kopen :-)
Voor alle zekerheid heb ik 14 bollen gekocht
Je mag bij Zeeman, een jaar lang garen ruilen
Toch een hele redelijke prijs voor een droomdeken, vinden jullie ook niet!


Maar ondanks mijn proeflapje was het toch nog
even uitdokteren hoe het nu precies zat
Maar ik ben eruit :-)


Als je de Droomdeken met het garen Royal van Zeeman
wilt haken moet je 162 + 1 steek opzetten
Mijn Droomdeken is nu ongeveer 1.25 breed,
maar ik verwacht als ik meer regels gehaakt heb
nog wat hoger uit te komen.
Ook komt er nog een gehaakte rand om de deken


De Droomdeken van het originele garen is
inclusief rand 1.30 mtr. breed
Oeps, sorry heb ik je nu 'aangestoken' ;)
kijk dan eens HIER voor meer informatie
over de wekelijkse patronen


én kijk natuurlijk even bij Terray
voor als jij weer ander garen kiest
Terray bedankt voor de inspiratie :)


Ja, je hebt gelijk, ondanks het mooie weer is het toch
echt weer tijd om.....




Liefs Anita








18 opmerkingen:

  1. Ik haak hem ook met Royal hoor. Dan is het tenminste ook leuk qua prijs. Het is prima garen voor een deken. Ik heb de kleur donker jeansblauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is inderdaad ook fijn, dat je het zo betaalbaar kunt houden. Dure pakketten spreken mij ook niet aan.
    En mooi: in één kleur!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is ook zo verleidelijk. Ik ben nog niet bezweken want ik moet eerst mijn andere deken afmaken.
    Gelukkig koos je niet voor Julia. Ik heb bij iemand hiervan een kussen gezien en dat pluisde verschrikkelijk. En Royal blijft wel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je ook de droomdeken haakt... Ik maak hem ook van Royal, en heb voor oudroze gekozen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal tevreden over m'n dekentje ben ... Het geheel gaat toch een beetje lubberen en trekken al naar gelang de steek. Ondanks het gebruik van verschillende maten haaknaalden ... Ik hoop maar dat het nog bijtrekt met spannen en de rand.
    't Is wel heerlijk ontspannend weghaken ...
    Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen!
    Leuk plaatje van de klok verzetten, 'k moest er zo om lachen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed idee om de droomdeken te gaan haken met Royal. Heerlijk garen dat ook mooi blijft. En voor een klein prijsje. Ik heb al diverse omslagdoeken, collen en sjaals met Royal gehaakt. Misschien heb je het droomdekenvirus nu toch overgedragen.

    Veel haakplezier, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat je toch begonnen bent! Hou ons maar fijn op de hoogte van je haakavontuur. Hij word vast prachtig! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben ook met de droomdeken bezig. Vind de keuze van de dikte van de haaknaald wel lastig, het werk heeft de neiging om snel te gaan golven.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk, ik ben benieuwd naar je vorderingen :-) Veel haakplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk! Heel veel succes!
    En grappig, je muizenplaatje.
    Ik moet hier inderdaad alle klokken nog verzetten :-)))
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van deze CAL had ik nog niet gehoord, dat is natuurlijk altijd gevaarlijk....maar ben nog met teveel andere projecten bezig. Mooie kleur heb je gekozen. Fijne zondag groetjes martine.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat je bezweken bent voor de deken kan ik heel goed begrijpen, ik doe mee met de mystery blanket 2016. Ik heb wel het garen daar besteld, maar tot nu toe kan ik redelijk volgen met de blokken.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo knap dat je het toch gedurfd hebt! In een hele mooie kleur. Van de vorderingen ga je ons toch wel op de hoogte houden, hé!! :-)
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tsjah, inspiratie van andere blogs doet je toch overstag gaan. Ik ben benieuwd naar jouw versie.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie kleur..en fijn garen!
    veel haakplezier!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Anita, wat leuk om te lezen dat je door mijn blogpost overstag bent gegaan om deze deken ook te gaan maken. Het is een beauty!! Mooie kleuren heb je uitgezocht! Veel succes en plezier! Lieve Groetjes Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ook zit er over te denken om hem met Royal te haken. Maar waar ik wel benieuwd naar ben of jullie de maat naald zoals in patroon aangegeven wordt gebruiken of toch een andere maat nemen. Ik haak nog niet zo heel lang...vandaar mijn vraag.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ook zit er over te denken om hem met Royal te haken. Maar waar ik wel benieuwd naar ben of jullie de maat naald zoals in patroon aangegeven wordt gebruiken of toch een andere maat nemen. Ik haak nog niet zo heel lang...vandaar mijn vraag.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hi, ja inderdaad prachtig deken. Ik ben net als Marisa erg benieuwd naar de haaknaalddiktes met Royal garen. groetjes floor

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...