vrijdag 23 januari 2015

Roos & Melissa







Roos & Melissa spelen verstoppertje:-)
Laat je maar zien meisjes



















Ha, daar zijn jullie

Ik zag een broertje van Roos & Melissa op 
Pinterest en was meteen verliefd!!













Roos werd vlug gehaakt
Melissa maken, dat kwam er maar niet van
Ik kreeg diverse bestellingen waar ik natuurlijk 
heel blij mee ben. Maar nu is het dan toch gelukt

Wil je ook zo'n leuk slaap popje haken
Het gratis patroon vind je HIER Het is wel in het Spaans, vorige keer had ik een link naar een gratis Engels patroon en kreeg toen de vraag of het patroon ook in het Nederlands beschikbaar was. Dus nu maar meteen vertaald. Als je garen in huis hebt kun je meteen aan de slag. Ik wens je veel haakplezier!!






Hoofdje:
Toer 1: Haak een magische cirkel van 6 vasten (6 vasten)
Toer 2: 2 vasten in elke vaste  (12 vasten)
Toer  3: 1 vaste, 2 vasten in de volgende vaste, herhaal tot (18 vasten)
Toer 4: 2 vasten, 2 vasten in de volgende vaste, herhaal tot (24 vasten)
Toer 5: 3 vasten, 2 vasten in de volgende vaste, herhaal tot (30 vasten)
Toer 6: 4 vasten, 2 vasten in de volgende vaste, herhaal tot (36 vasten)
Toer 7: 5 vasten, 2 vasten in de volgende vaste, herhaal tot (42 vasten)
Toer 8: 6 vasten, 2 vasten in de volgende vaste, herhaal tot (48 vasten)
Toer 9 tot en met 15: 1 vaste in elke vaste (48 vasten)
Toer 16: 6 vasten, 2 vasten in een vaste samen haken, herhaal tot (42 vasten)
Toer 17: 5 vasten, 2 vasten in een vaste samen haken, herhaal tot (36 vasten)
Toer 18: 4 vasten, 2 vasten in een vaste samen haken, herhaal tot (30 vasten)
Toer 19: 3 vasten, 2 vasten in een vaste samen haken, herhaal tot (24 vasten)
Toer 20: 2 vasten, 2 vasten in een vaste samen haken, herhaal tot (18 vasten)
Toer 21: 1 vaste, 2 vasten in een vaste samen haken, herhaal tot (12 vasten)
Vul het hoofdje goed op
Toer 22: 2 vaste samen haken, herhaal tot (6 vasten)
Knip de draad af en stop deze in
Lijfje:
Toer 1: Haak een magische cirkel van 6 vasten (6 vasten)
Toer 2: 2 vasten in elke vaste (12 vasten)
Toer 3: 1 vaste,  2 vasten in de volgende vaste, herhaal tot (18 vasten)
Toer 4: 2 vasten, 2 vasten in de volgende vaste, herhaal tot (24 vasten)
Toer 5: 3 vasten, 2 vasten in de volgende vaste, herhaal tot (30 vasten)
Toer 6: 4 vasten, 2 vasten in de volgende vaste, herhaal tot (36 vasten)
Toer 7: 5 vasten, 2 vasten in de volgende vaste, herhaal tot (42 vasten)
Toer 8: 6 vasten, 2 vasten in de volgende vaste, herhaal tot (48 vasten)
Toer 9 tot en met 14: 1 vaste in elke vaste (48 vasten)
Toer 15: 6 vasten, 2 vaste samen haken, herhaal tot (42 vasten)
Toer 16 tot en met 19: 1 vaste in elke vaste (42 vasten)
Toer 20: 5 vasten, 2 vasten in een vaste samen haken, herhaal tot (36 vasten)
Toer 21 tot en met 24: 1 vaste in elke vaste (36 vasten)
Toer 25: 4 vasten, 2 vasten in een vaste samen haken, herhaal tot (30 vasten)
Toer 26 tot en met 29: 1 vaste in elke vaste (30 vasten)
Toer 30: 3 vasten, 2 vasten in een vaste samen haken, herhaal tot (24 vasten)
Toer 31 tot en met 35: 1 vaste in elke vaste (24 vasten)

Knip de draad af en vul het lijfje
Muts:
Toer 1: Haak een magische cirkel van 6 vasten (6 vasten)
Toer 2: 1 vaste in elke vaste (6 vasten)
Toer 3: 1 vaste, haak 2 vasten in een vaste, herhaal tot (9 vasten)
Toer 4: 1 vaste in elke vaste (9 vasten)
Toer 5: 1 vaste in elke vaste (9 vasten)
Toer 6: 2 vaste, haak 2 vasten in een vaste, herhaal tot (12 vasten)
Toer 7: 1 vaste in elke vaste (12 vasten)
Toer 8: 1 vaste in elke vaste (12 vasten)
Toer 9: 3 vasten, 2 vasten in de volgende vaste, herhaal tot (15 vasten)
Toer 10: 1 vaste in elke vaste (15 vasten)
Toer 11: 4 vasten, 2 vasten in de volgende vaste, herhaal tot (18 vasten)
Toer 12: 1 vasten in elke vaste (18 vasten)
Toer 13: 5 vasten, 2 vasten in de volgende vaste, herhaal tot (21 vasten)
Toer 14: 1 vaste in elke vaste (21 vasten)
Toer 15: 6 vasten, 2 vasten in de volgende vaste, herhaal tot (24 vasten)
Toer 16: 7 vasten, 2 vasten in de volgende vaste, herhaal tot (27 vasten)
Toer 17: 1 vaste in elke vaste (27 vasten)
Toer 18: 8 vasten, 2 vasten in de volgende vaste, herhaal tot (30 vasten)
Toer 19: 4 vasten, 2 vasten in de volgende vaste, herhaal tot (36 vasten)
Toer 20: 5 vasten, 2 vasten in de volgende vaste, herhaal tot (42 vasten)
Toer 21: 6 vasten, 2 vasten in de volgende vaste, herhaal tot (48 vasten)
Toer 22 tot en met 27: 1 vaste in elke vaste (48 vasten)
Zet het mutsje goed vast op het hoofdje en naai dit stevig vast aan het lijfje
Armen:
Toer 1: Haak een magische cirkel van 6 vasten (6 vasten)
Toer 2: 2 vasten in elke vaste (12 vasten)
Toer 3: 1 vaste, 2 vaste in de volgende vaste (18 vasten)
Toer 4: 1 vaste in elke vaste (18 vasten)
Toer 5: 1 vaste in elke vaste (18 vasten)
Toer 6: 1 vaste, 2 vasten samen haken in de volgende vaste, herhaal tot (12 vasten)
Wissel van kleur
Toer 7 tot en met 17: 1 vaste in elke vaste (12 vasten)
Vul de armpjes en naai de armpjes aan het lijfje
Borduur 2 oogjes op het gezichtje


  Fijne avond

12 opmerkingen:

  1. Superlief zijn ze, echt schattig! Heb ze meteen gepind voor mijn haakvriendinnen. Dankje voor het patroon.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk ook voor mij als kraamverzorgende om te geven aan mijn gezinnetjes dank je hartelijk voor dit fijne en mooie patroon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben het ook aan het maken voor de jongste van mij
    Bedankt voor het patroon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wie kan me helpen ik kom tot toer 3 en als ik dan toer 4 doe dan kom ik verkeerd uit dan heb ik meer dan 24 vasten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo,
      Toer 4: Je haakt 1 vaste in de eerste 2 vasten, in de volgende vaste, haak je 2 vasten en dit herhaal je nog 5 keer = 24
      Dus 1 - 1 - 2- 1-1-2. 1-1-2- 1-1-2- 1-1-2- 1-1-2- = 24
      Toer 5 gaat hetzelfde 1-1-1-2 enz.
      Veel succes met haken.
      Laat me even weten of het gelukt is, Anita

      Verwijderen
  5. Ik heb hem ook gemaakt voor me achternichtje die krijgt een meisje. Dank je wel voor het patroon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk..., kom ik vandaag via Pinterest en een link uit op deze blogpost van je! Bedankt voor het patroon; haakt toch iets gemakkelijker dan spaans...��

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...