maandag 22 oktober 2018

Tuinieren & Bakken

Afgelopen vrijdag heerlijk in de tuin 'gerommeld'
Alvast plannen gemaakt voor volgend jaar :-)
We hebben een stukje gras omgespit en bij ons kleine groentetuintje gevoegd
Alle Aardbeien netjes bij elkaar en alle kruiden bij elkaar
het staat netter en het geeft ook weer meer ruimte
Knoflookteentjes gezaaid, volgens het WWW kan dat nu!
Op Pinterest kwam ik leuke stekers tegen om zelf te maken
Het staat gezellig 
Je hebt niet veel nodig, satéprikker, touw en
ik had nog hele dunne 'latjes' plus een watervaste stift  :)
Je kunt ook roerhoutjes voor de verf gebruiken
Heerlijk kruiden uit eigen tuin
Je bent aan het koken en je hoeft maar even 
naar buiten te lopen en wat kruiden te knippen
Vooral de platte Peterselie en Basilicum waren deze zomer 
een groot succes

Eerst kochten we verse kruiden bij een supermarkt
maar dan heb je weer een restje kruiden over, 
die verwelken en dan gooi je ze maar weg, zonde!!

Nu hebben we Munt en Laurier in een pot
Oregano, Tijm, Lavas (maggiplant) en Peterselie in de tuin
 de Basilicumplant was 'op', volgend jaar kopen we een nieuw plantje
waar we hopelijk ook weer heel de zomer mee kunnen doen :)
Hebben jullie nog een tip, welke kruiden mogen
volgens jou niet ontbreken in je kruidentuintje?

Lang leve Pinterest
Al rondkijkend kwam ik ook de 
'allerlekkerste ontbijtkoek zonder suiker' tegen
Laat ik nu alle ingrediënten in huis hebben
Ook weer leuk om te proberen 
Je let op je suikers en je hebt toch weer iets te smullen :)
De ontbijtkoek is heerlijk 
Je hoeft hem niet alleen bij het ontbijt te eten hoor ;)
Hij smaakt heerlijk en is gezonder
Die ga ik vaker bakken, wil jij ook een ontbijtkoek bakken? 
Klik even op onderstaande link 
Eef heeft ook nog een handige tip over bakpapier 

Maar niet te vaak op Pinterest kijken
Veel te veel leuke en lekkere ideeën  ;)


20 opmerkingen:

  1. Goed idee om de moestuin nu vast netjes te maken! Volgend jaar ga ik ook keukenkruiden laten groeien, zo makkelijk om het bij de hand te hebben..
    En ook in de keuken ben je goed op dreef!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vergeet ik nog te zeggen dat ik die stekers zo onwijs leuk vind!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik was ook bezig de groentetuin onkruidvrij te maken, maar toen schoot het in mijn rug. Dat ligt nu dus stil.
    Ik wil ook een plekje voor de kruiden reserveren, en daar mag bieslook ook niet ontbreken. De stekers vind ik super.
    De ontbijtkoek ziet er erg lekker uit, misschien ga ik dat ook eens proberen als de markten achter de rug zijn.
    Groetjes, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk om zo uit eigen tuin te kunnen plukken.
    Ik heb geen tips voor je want ik ben helemaal geen kookwonder. (wat erg)
    En die koek ziet er heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor het delen met iedereen. Ik weet alles over jou. Het is geweldig en het is geweldig.
    เกร็ดน่ารู้

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk idee. Alleen staat er een verkeerd naambordje; op de foto staat namelijk rozemarijn ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt helemaal gelijk, hoe ik nu bij Oregano kom:) iets te enthousiast ;)
      Ik ga het aanpassen, fijne dag
      Anita

      Verwijderen
  7. wat een leuke blog en die koek ziet er reuzelekker uit. Ik heb altijd kruiden in een grote bloempot buiten. Vanuit het keukenraam heb ik daar zicht op.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke plantenstekers! Ik had van die grappige krijtbordstekertjes gekocht, maar die zijn helemaal niet handig! Als het regent is de tekst weg, dan weet je niet meer wat je daar gezaaid had ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jum die ontbijtkoek lijkt mij ook wel wat. Eens kijken of ik ook de ingredienten in huis heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie rozemarijnstruik heb jij staan, doet het bij mij ook zo goed. Salvia is ook heerlijk in het eten om bijvoorbeeld mee te bakken met vlees of vis, maar ook bij gebakken aardappeltjes. Het is net zo'n houtachtige struik als rozemarijn, het blad is groen met een zacht wittig laagje en ruikt ook zo ontzettend lekker (af en toe expres tegenaan gaan ;-) )
    Je ontbijtkoek ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk Salvia, dan ga ik dat plantje onthouden en kopen als ik hem zie :)
      Fijne dag, Anita

      Verwijderen
  11. Hard gewerkt! Daar heb je straks profijt van!
    Ontbijtkoek maakte ik nog nooit, kruidkoek wel, maar dat is een beetje hetzelfde?? Hmmm... ik bak de laatste tijd te weinig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat komt wel weer, we kunnen nu eenmaal niet alles tegelijk ;)
      Fijne dag, Anita

      Verwijderen
  12. Bedankt voor het recept, ik ga het bekijken en misschien wel proberen, en ik heb nu plantjes op de keukentafel met kruiden, want koken zonder verse kruiden - dat is maar niks.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik hoop volgend voorjaar weer kruiden in de tuin te hebben. Ik merk toch dat veel kruiden bij mij de winter niet doorkomen. Bieslook heb ik ook gehad, dat vond ik ideaal. Onze kinderen kwamen dit jaar thuis met platte peterselie uit hun schooltuin, die heb ik gedroogd (deels buiten in de zon, deels in een oven die nog warm was van het bakken) en daar heb ik nu nog plezier van.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Eine schöne Idee, die Kräuter so mit kleinen Schildern zu Kennzeichen.
    Und der Lebkuchen schaut lecker aus.
    Ganz lieben Gruß und Happy Weekend
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Awesome blog, i always enjoy & read the post you are sharing.Thank for your very good article...!
    gclub

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geen bieslook? Wordt hier met regelmaat gebruikt. Van 't voorjaar ga ik weer een poging wagen om kruiden te zaaien.

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...