zondag 5 oktober 2014

Een Shrek neuhh een Shrug;-)

Bij Echtstudio zag ik een Shrug
Een Shrug wat is dat nu weer zul je denken, 
het is een musthave om te dragen dit seizoen
en echt iedereen kan hem maken. 
Bij Echtstudio gebruikte ze 6 bollen Drops Air,
die had ik niet in huis, maar wel 5 bollen Tweed van de Zeeman
veel goedkoper en ik kon meteen beginnen
Wil jij ook een Shrug haken, dat kan en met haaknaald 6 schiet je lekker op!

Wat heb je nodig:
1 haaknaald nummer 6
en 5 bollen Tweed van de Zeeman
een Shrug komt op € 10,00 aan garen

Hoe haak je een Shrug met Tweed garen van Zeeman
Je haakt 82 lossen en daarop 80 halve stokjes, ongeveer 74 cm
Nu ga je alleen nog halve stokjes haken tot 'de lap' 85 cm hoog is

Als je hier mee klaar bent, vouw je de lap op onderstaande manier om
maar dat wijst zich eigenlijk van zelf:-)


Je naait 22 cm dicht en 11 cm neem je als armsgat en laat je open
zie links op de foto. Rechts op de foto zie je dat ik bij het armsgat steken 
heb opgenomen voor de mouw, 33 stuks
Ook hier haak je weer halve stokjes.


De Shrug is voor mijn dochter en zij wilde graag een wat langere mouw
Een lange mouw is 18 toeren van 33 halve stokjes
De 19e toer heb ik 5 halve stokjes geminderd, 
nu is de mouw aan de pols niet zo wijd
De mouwlengte is persoonlijk, je bepaalt natuurlijk zelf je mouwlengte:-)

De Shrug aan de voorkant
De Shrug aan de achterkant
 Handig zo'n paspop
Mijn dochter is blij met haar Shrug, lekker warm
De Shrug kun je uitwassen op 30 graden of een wolwas programma
Het Tweed garen kun je in diverse kleuren bij Zeeman kopen
Een paar avondjes haken en klaar is de Shrek, sorry euhh de Shrug:-)






11 opmerkingen:

  1. Dat ziet er tof uit. En inderdaad niet moeilijk om te haken.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We hadden dus hetzelfde idee, alleen heb jij het al uitgevoerd :-D
    Hij is leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een shrug...
    Tot hilariteit van collega's wist ik laatst ook al niet wat een hoodie was.. Ik weet inmiddels wat een puff is en laatst kwam ik ook iets tegen waarvan ik niet wist wat het was maar ik weet al niet eens meer hoe ze het noemden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vorige winter voor mijn dochter(en haar vriendinnetjes!!) Een paar poncho's gehaakt.Nu dus tijd voor de volgende uitdaging.Een Shrug!!

    Ben niet zo ervaren...dus hoop dat het gaat lukken.Bedankt voor dit patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, zo'n shrug is echt een handig ding om even bij aan te trekken en lekker warm bovendien. Jouwe is echt wel een snelklaarprojectje! Leuk!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt me heerlijk om in de nachtdienst te dragen of op een wat minder koude herfstdag bij het uitlaten van de honden!! zodra de omslagdoek voor mijn dochter kaar is ga ik ermee beginnen!!
    Gr Brigit

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw dat ziet er gaaf uit en lekker simpel. Heb alleen een vraagje welke maat is het ongeveer als ik de lap 74cm bij 85 cm maak?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Er staat haak halve stokjes tot een lengte van 75 en dan tot een lengte van 85 ook halve stokjes.....volgens mij klopt dat niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ziet erg mooi uit, voor welke kledingmaat is jou shrug berekend?

    hoe maak je hem groter en/of kleiner?

    alvast bedankt voor een reactie :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De shrug is voor maat 38/40 Voor een kleinere shrug haak je een kleinere lap en voor een grotere haak je meer beginlosse en haak je een langere lap. Groetjes en succes Anita

      Verwijderen
  10. hallo juffrouw ooievaar,
    bij het patroon van de shrug staat:
    ....Hoe haak je een Shrug met Tweed garen van Zeeman
    Je haakt 82 lossen en daarop 80 halve stokjes, ongeveer 74 cm
    Nu ga je alleen nog halve stokjes haken tot 'de lap' 85 cm hoog is.....

    dus er staat tweemaal -halve stokjes-. Dit klopt wrs niet. Bedoel je bij de eerste of tweede mss hele stokjes?

    dank voor het leuke patroon

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...