zaterdag 11 oktober 2014

Handwerkopleiding Les 3

Vandaag werd ik met gejuich ontvangen, ja heus en weet je waarom?
Ik was op tijd, ja echt waar, het lag niet aan de medewerking van de NS hoor:-)
Ik ben 2 treinen vroeger vertrokken en dat was maar goed ook want vanaf Den Bosch
gingen we met de bus naar Zaltbommel en vandaar met een Sprinter naar Utrecht. 

Het is maar goed dat ik een makkelijk breiwerkje mee had genomen, kon ik me daarop af reageren;-)  Als ik over 2 jaar de opleiding afrond heb ik inmiddels ook wel een 'diploma' verdiend van de NS, hoe overleef ik 2 jaar treinen in het weekend:-)

De les, was weer super!!
Wat is het fijn om op tijd te komen, je voelt je dan veel meer op je gemak.
De les ging dit keer over spinnen, iets waar ik totaal geen ervaring mee heb.

Je begint met echte schapenwol
Daar zijn wij op verschillende manieren een draad van gaan spinnen.
Dat is nog geen eenvoudig klusje hoor, als de docent het voordoet denk je, ja dat kan ik
ook, maar dat valt dus tegen. Zie hier mijn pogingen:

Een draad spinnen met een WC rolletje
Spinnen met een spintol
Een van mijn zelf gesponnen draden
Je ziet het wel ik ben nog geen spinster;-)













En dan heb je natuurlijk nog het spinnewiel
voor docent A geen enkel probleem
heeel veeel ervaring :-)



De boeken op het tafeltje
gingen natuurlijk ook over spinnen



                                                                         Geweldige les, maar ja de tijd vliegt voorbij
                                                                  ook in Gouda

1 opmerking:

  1. Altijd beter als je op tijd kan komen denk ik, je krijgt heel interessante lessen daar hoor! En spinnen is nu eenmaal niet zo simpel als het eruitziet lees ik telkens weer overal op de blogs, heb er zelf totaal geen ervaring mee.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...