zondag 10 januari 2016

Handwerkopleiding, Les 6

Gisteren ben ik weer naar de Handwerkopleiding 
in Gouda geweest
Heel luxe deze keer, ik ben in 's-Hertogenbosch
opgestapt en ik kon blijven zitten tot Gouda
Dat is me nog nooit overkomen :-)
Deze les ging inderdaad over labyrinten
en dit boek is zeker een aanrader

De lesstof ging o.a. over Theseus en de Minotaurus
Wil je meer lezen, klik dan Hier
Natuurlijk gingen we ook zelf weer aan de slag
Je mocht twee kleurtjes uitzoeken en zelf
een labyrint gaan maken, maar dan wel met
de techniek tamboereren
Het is een oude techniek waarbij door de stof heen wordt gehaakt
Je moet er even inkomen, maar het is leuk om te doen
Mijn plan is om van mijn Labyrint een speldenkussen te maken
Ik hoop jullie over een tijdje het resultaat te kunnen laten zien :)

Zie je ook die grote haaknaalden, nummer 12 liggen?
Met deze grote haaknaalden gingen 
we met onbewerkte schapenwol haken
De schaapherders haakte vroeger tijdens het waken bij de schapen
Ze pakte van het schaap de losse wol en daarmee haakte ze dan 
 Ik heb het geprobeerd,
maar echt het was niets voor mij, zo vet de wol,
dat komt natuurlijk door de Lanoline, dat begrijp ik wel, 
maar het werd echt een plakkerig gedoetje
Wel vond ik de haaksteek heel erg leuk
Deze steek ga ik vast nog eens uit proberen :-)
Klik op onderstaande link als je meer wilt weten
Schaapherderssteek

En als je lekker bezig bent gaat de tijd nog sneller
Voordat we het wisten was het tijd om naar huis te gaan


Voorlopig heb ik genoeg te doen, het speldenkussen maken,
aan mijn scriptie werken en 23 januari is er al weer de volgende les :-)

Ik zag dat ik ook weer nieuwe volgers heb, 
Daar ben ik super blij mee, van harte welkom :-)




11 opmerkingen:

  1. Was zo te lezen niet alleen een leuke maar ook leerrijke en interessante dag. Van de schaapherderssteek had ik nog nooit gehoord, maar ziet er weer een hele leuke uit. Ben benieuwd naar jouw speldenkussen.

    Fijne avond, lieve groetjes Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Benieuwd naar jouw speldenkussen. Ik heb eigenlijk geen idee hoe een dergelijk labyrint eruitziet...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, dat van die schaapherderssteek zag ik een tijdje terug ook bij iemand anders op de blog! Wél heel leuk om zo'n oude techniek mee te krijgen!
    Tamboereren is wel een leuke techniek, ik gebruik 'm ook wel op haakwerk. Ik ben ook benieuwd naar jouw werkstuk.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat klinkt wederom heel leuk. Jekkie ook een scriptie als afsluiting? Succes. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat klinkt leerzaam en heel leuk.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Interessant allemaal waar je mee bezig bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind doolhoven vaak heel inntrigerend dus ik ben heel benieuwd hoe het moet worden.
    Dat was dus weer een heeel geslaagde les, nog wel veel te doen, maar dat houd je bezig en dan wel met allemaal leuke dingen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leerzaam allemaal! Ben benieuwd naar je speldenkussen ;)
    Groetjes van Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat interessant allemaal. Je raakt nooit uitgeleerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Erg leuk om te lezen wat je doet en leert tijdens je handwerkopleiding!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je hebt het naar je zin daar! Leuk om te lezen! Van de schaapherderssteek had ik nog nooit gehoord. Niet zo moeilijk zo te zien en een leuk resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...