maandag 8 april 2019

Een super zoet babydekentje & Een wijze les

Een zwangere cursiste van mij had roze wol gekocht :)
Ze wilde daar een babydekentje van haken voor haar kleine meisje
Op de vraag of ze kon haken
Ja, dat had ze vroeger van haar oma geleerd
Ze moest er 'even' weer inkomen
Tja en dat viel een beetje tegen!
Toen bleek dat ze ook nog eens linkshandig was
Een babydekentje haken was veel te hoog gegrepen :(
De wil was er wel, maar ze was 'bewust onbekwaam'
Ze maakte allerlei beginnersfouten, heel begrijpelijk
Het babydekentje zou nooit op tijd af komen
Dat snapte ze wel :(
Ik stelde haar voor om met iets kleins te beginnen
Ook dat had nog genoeg uitdagingen :)
Zwanger, werken, de babykamer inrichten
Alleen daar gaat al veel energie in zitten
En voordat ik het wist had ik al gezegd
O, maar dan haak ik toch een babydekentje voor je
Ik begon vrolijk aan het dekentje,
maar terwijl de toeren elkaar opvolgde
merkte ik dat ik was vergeten dat
  een babydekentje haken veel tijd in beslag neemt
Mijn eigen brei- en haakwerk, daar kwam ik niet meer aan toe :(

Ineens zat ik met een dubbel gevoel!
Aan een kant heel leuk om voor een cursist een babydekentje te haken
De andere kant, ik moet zelf al keuzes maken om te kunnen handwerken
Het dekentje is af en de cursist is er super blij mee :)
Dat is natuurlijk leuk, iemand blij maken

Dit dekentje haken heeft mij geleerd dat ik eerst na
moet denken voordat ik (te) spontaan iets aanbied ;)
Een wijze les!


Morgen een keertje geen poppennieuws
Fijne week













15 opmerkingen:

  1. Je bent goed voor andere mensen. Dan heb je ja tegen iets gezegd voor er goed over na te denken. Wel lief van je om de cursist zo blij te maken met een prachtig dekentje.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tsja, die les heb ik vaker dan 1x nodig gehad, maar inmiddels heb ik er ook van geleerd. Het is wel een schattig zoet dekentje geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei dat kan ik me wel voorstellen. Maar wel heel lief dat je het gemaakt hebt. En dan bedenken dat daar straks zo'n heel lief klein baby'tje onder ligt! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een leuk dekentje geworden en de cursist is blij. Ik snap helemaal dat je dit geen 2e keer meer gaat doen, ik doen bijna nooit iets in opdracht. Juist omdat ik graag zelf bepaal wat ik doe en wanneer ik dat doe.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja daar kan ik me wat bij voorstellen, zo'n dekentje haken erbij zonder tijdsdruk is leuk maar alles waar druk op zit geeft stress en dat moeten we niet hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ken die gevoelens. Te snel ja zeggen en daarna spijt krijgen. Maar je hebt in elk geval vol gehouden. Het is een lief dekentje geworden. En je hebt er zelfs nog sokjes bij gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, zo leer je iedere keer weer wat ;-)
    Het is wel een super lief dekentje geworden!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat lief... zowel het dekentje als jouw actie. Ben benieuwd of je inderdaad nadenkt voor je weer zoiets doet. Spontane mensen blijven spontane mensen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wel een superlief aanbod van je. Je cursist boft!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ach ja, zo gaan die dingen soms... Maar als je niet zo ruim in je hobbytijd zit, voel je het des te meer! Ik snap je; je wil wel maar eigenlijk kan het niet.
    Ik vind het dekentje echt heel schattig om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die Decke ist ein Traum und die Mini-Schühchen total niedlich:)
    Viele liebe Grüße, Anke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schattig dekentje en leuke slofjes en bovenal lief dat je het hebt gemaakt.
    Ik snap het helemaal dat dubbele gevoel maar ach het geeft ook wel weer een fijn gevoel om iemand blij te maken door je spontane actie.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. :-) Toch heel erg lief van je hoor! En nu maar snel je eigen dingen verder afwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een leermomentje dus. Maar het is wel erg mooi geworden. Nu je eigen ding weer zonder stress.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja best herkenbaar. Eerst nadenken en dan doen maar oeps dat valt soms niet mee.

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...