vrijdag 10 januari 2014

Wonen & Lifestyle

De laatste tijd bezoek ik regelmatig blogs die gaan over Wonen & Lifestyle.
Leuk om te kijken en ik doe veel ideeën op. Ik raad het iedereen aan!
Zo was ik laatst op een blog en daar zag ik zilveren lepeltjes in een weckpot.
Als je de zilveren lepeltjes in een afgesloten pot bewaard 
hoef je ze niet zo vaak te poetsen stond erbij.
Dat is een voordeel, maar het stond ook decoratief.

Nu was ik laatst bij Albert Heijn en  ik zag daar een glazen stolp voor de helft van de prijs.
Je herkent het misschien wel, zal ik hem wel, zal ik hem niet kopen, dus maar niet.
De volgende dag na het werk toch nog maar even gaan kijken, gelukkig
hij was er nog, nu maar meteen gekocht.

Wat ga ik voor de eerste keer onder de stolp zetten, mmmmm
Meteen dacht ik aan mijn zilveren lepeltjes.
Ik ben niet met soda, aluminiumfolie en heet water aan de slag gegaan.
Nee, gewoon op de ouderwetse manier poetsen.
Mijn man kwam kijken naar wat ik aan het doen was.
Lepeltjes poetsen, nu moet je weten dat de meeste lepeltjes van hem zijn,
vroeger gekocht, tijdens een schoolreisje of een bezoek aan familie.



Dus kreeg ik bij elk lepeltje een verhaal, dat lepeltje was van een bezoek aan Deventer en
dat lepeltje was van Koudijs, daar had zijn vader vroeger gewerkt.
Ook een lepeltje uit Bokhoven een bedevaartsplaats van Sint Cornelius enz. enz.
Leuk al die verhalen. Zelf heb ik ook nog twee lepeltjes van teckels, onze lievelingshonden en een mooie zilveren suikerschep ooit via Marktplaats gekocht en zo komt het dat de
lepeltjes en suikerschep nu mooi staan te pronken onder de stolp en niet zwart worden;-)



2 opmerkingen:

  1. Ja, leuk al die woonblogs. Ben er stiekem ook wel een beetje aan verslaafd.
    Ook de haakblogs volg ik trouw, genoeg inspiratie!
    Leuk die stolp! Bij de AH? Nooit gezien bij ons.

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Corine,
    Was vlak voor de kerstdagen en voor maar 10 euro.
    Bij onze AH zag ik er toevallig één. Mazzel hé
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...