zondag 19 januari 2014

Vilten


Laatst blogde ik al, dat ik me opgegeven had voor een cursus vilten.
Lang geleden ben ik met mijn dochter een keer naar het textielmuseum in Tilburg geweest. Daar hoorde ik voor het eerst van vilten, maar verder had ik er geen ervaring mee.
Op de blog van Paula  kun je lezen dat zij vilten heerlijk vind om te doen.

Afgelopen vrijdag had ik mijn eerste les bij Anja van Dongen
Eerst hebben we met elkaar kennis gemaakt en kregen we thee met iets lekkers aangeboden.
Boeken en voorbeelden waren er genoeg. Toen aan de slag. Anja de 'juf' stelde voor dat ik een IPhone hoesje zou gaan maken. Nu heb ik eigenlijk niets met IPhone hoesjes, maar ik dacht waarom ook niet, het is misschien toch wel leuk, elke keer als ik mijn telefoon pak, zie ik mijn zelfgemaakte hoesje.

Na instructies van Anja kon ik beginnen, ik wist niet dat het zo leuk is om te vilten.
Je mag met water spelen, het vilt 'masseren', je mag er mee gooien;-)
Je vergeet helemaal de tijd en denkt verder nergens meer aan.

Merinowol
Je ziet het niet zo goed, maar het zijn drie kleuren
Net begonnen

Het vilten is klaar,
ik mag gaan versieren
Het hoesje is af,
maar moet nog drogen

Dit is het eindresultaat
De zijdedraad is helemaal gekronkelt en licht opgekomen.
Mijn IPhone past er helemaal in:-)

1 opmerking:

  1. Wat leuk dat je ook zo genoten hebt van het vilten. Het is net spelen hè. Lekker kliederen en gooien, weer even kind zijn, hihi.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...