dinsdag 13 april 2021

Wel & Wee in de moestuin :)

Voor een beetje afwisseling ;)
schrijf ik de ene keer een poppenblog 
en de andere keer een blog over de moestuin
Terwijl ik dit bericht schrijf, hagelt het hier ontzettend
Het is dit jaar echt 'April doet wat hij wil'
Zoals je ziet toch maar alvast in kweekbakjes begonnen
met tomaten- en paprikazaadjes :)
De plantjes zijn nog heel teer
Nee, dan deze komkommers en courgettes
Dat begint al serieus te worden :-)
Ze moeten nog maar even lekker warm binnen blijven
Ik had mijn plastic tuinkasje al buiten gezet,
maar die waaide vorige week bijna weg!
Gelukkig stond er nog niets in
Arme tuinbonen ;)
Zijn het niet de slakken, dan is het wel het weer!
Ja, daar moet je ook tegen kunnen als moestuinmeisje ;)
Het is zo verleidelijk, zeker met dit weer :)
Dus ook alvast de Zonnebloemen, Stokrozen
en Afrikaantjes gezaaid 

Buiten, in de tuin, gebeurd ondanks het slechte weer ook al van alles
De bieslook en de platte peterselie doen het goed
ja eigenlijk alle kruiden staan er goed bij :)
De rabarber groeit al :)
 De rode Bessenstruik heeft al besjes gevormd
De Braam schiet goed uit

Ja, het moestuin seizoen is echt begonnen
SUPER

Laatst vroeg iemand, hoe gaat het met Koen :)
Zoals je ziet, moet hij nodig naar de kapper
maar hij is nog best knap;)
Als je bedenkt dat hij al bijna een jaar buiten staat
Lijkt het je ook leuk om iets over je
tuin of moestuin te delen
Gezellig :)
 












 

10 opmerkingen:

  1. Oh, wat leuk weer... Dan begint het toch ook wel weer te kriebelen bij mij. Iets zaaien en uitpoten is toch wel erg gaaf. Je hebt een veelbelovende opkomst hoor. Hopelijk hebben we de winterse buien nu allemaal achter de rug!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met al die kleine plantjes krijg je echt zin in tuinieren met mooi weer.

    Fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, het is een hard leven voor tuinplantjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat gaat de goede kant op, heel veelbelovend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk! Ik kwam in m'n Facebookherinneringen ook al de Aprilletuinpret tegen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er goed uit ik heb de eerste anita zaadjes boven de grond de stokrozen en de afrikaantjes verder staat het binnen vol met fuchsia s manlief heeft de eerste sla erboven staan. De aardbeien doen het ook goed minituintje maar wel leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig om te zien hoe alles zijn best doet, vooral ook die Braam, prachtig dat gaat over een tijdje smullen worden.
    Koen is toch wel een leukerd hoor, en doet hij ook goed zijn werk Anita???

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb geen moestuin, maar wel een 'snoeptuin' op het schuine gedeelte van de dijk. Daar heb ik de rabarber, frambozen, bessen- en bramenstruiken staan. Dat begint al lekker te groeien. Vandaag was een prachtige dag voor in de tuin, maar ja, toen moest ik even een dagje in Dordrecht werken. Daar heb ik tussen de middag lekker rondgewandeld. Ook leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je bent al lekker bezig. Goed dat alles binnen staat. Ook nog steeds nachtvorst, dat doen de plantjes ook geen goed.
    Wat is het genieten als alles zo mooi opkomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb ook geen echte moestuin maar heb wel wat pogingen gedaan in bakken. Met wisselend resultaat. Het lijkt me wel heel tof.

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...