vrijdag 2 april 2021

Crea 2021 de G van 3x Groen

 Ik heb gekozen voor de G van Groen

Toen ik daarover nadacht, over Groen
bedacht ik me dat Groen, meerdere betekenissen heeft

Zo heb je de kleur Groen
Toevallig ook mijn lievelingskleur :)
Bijvoorbeeld deze theepot jas
Ik breide deze speciaal voor de letter G,
Enigszins aangepast naar een voorbeeld op Pinterest
Het stond nog op mijn lijstje, het maken van een theepot jasje
ik ben benieuwd of het bevalt, het staat in ieder geval leuk :)

Dan heb je nog een andere Groen
Groen, in de zin van duurzaam
Ook weer op hetzelfde Pinterest
zag ik voorbij komen, dat bij elke
afwasbeurt je plastic sponsje, stukjes plastic verliest
én dat je daarom beter deze sponsjes niet kon gebruiken,
Beter kun je zelf een sponsje haken van een soort touw
Ik dacht, dat doet mijn sponsje niet!
Ik kijken en je ziet het al, wel dus!
Kijk overduidelijk bewijs :(
Nu kun je niet alles zelf maken
Dus ik gezocht en gevonden :)
Een sponsje van Loofah
Loofah is een plant die verwant is aan de komkommer
en courgette en word voornamelijk verbouwd in landen
rondom de Middellandse zee en in Zuidoost-Azië
Als het sponsje is opgebruikt, gooi je het weg in het compostvat 
Kijk daar wordt ik nu vrolijk van :-)

Ook van derde Groen wordt ik vrolijk
het Groen van de natuur 

Met de letter G kun je best veel kanten op
Waar kozen de andere voor, laten we kijken bij:
                                                                  In de weer  
                                                                    De Breimeisjes          
                                                                               Céline
                                                                         Marian Maakt
madebyjittie  via Instagram 
Ik wens iedereen fijne Paasdagen :)









15 opmerkingen:

  1. Dat van het sponsje wist ik niet. Ik zal er eens opletten.
    Mooie groene dingen te zien bij je.
    Fijn Paas-weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dit een Gezellige theepot met die Groene jas. Dat van die sponsjes wist ik eigenlijk wel, maar je staat er eigenlijk niet bij stil. Fijn dat je een alternatief hebt gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk gedaan en bedankt voor de tip van sponsjes! Fijn Paasfeest!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, groen is wel iets dat bij je past. Ook nog het groen van je tuin, hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die sponsjes ja dqar was ik ook niet zo tevredrn over zelf maken van sisql touw werkt ook perfect je kunt ze gewoon uitwssen .
    Mooi groen nu in de lente

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo zijn er verschillende kleuren groen en verschillende betekenissen groen, grappig.
    Wat leuk dat je nu voor de challenge een theepotjasje breide; het staat héél gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een mooi blog over de G van Groen. Dat van dat loofah sponsje wist ik niet en zodra we weer mogen winkelen zal ik daar eens naar kijken bij Dille en Kamille. Eigenlijk gebruik ik zelden een sponsje! Leuke jas voor de theepot ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhh dat theepot jasje, wat een schatje is dat,
    het staat echt heel erg mooi, mooie kleur groen.
    De houten afwas borstel gebruik ikzelf ook vaak.
    vroeger had ik er eentje van hout waar dikke draden
    katoen aanhingen maar die zie je tegenwoordig niet meer.
    Prachtige G uitwerking Anita.

    Fijne Paasdagen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat groene theepotjasje is schitterend!
    Ik gebruik meestal een plastic afwasborstel voor dingen die niet in de vaatwasmachine kunnen.
    Lentegroen is het mooiste groen van het jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Knitted teapot cover is lovely. New information about the sponge. It’s lovely to see the green land.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie invulling van de G met het woord groen! Oh, dat theepotjasje vind ik zò leuk... Alleen daarom zou ik het al graag gebruiken.
    Veel dingen kunnen nog groener en het is goed om daar steeds de nadruk op te leggen!
    Ik dacht ook aan de uitspraak 'bij de buren is het gras altijd groener...' Laatst zag ik daar met kleine lettertjes onder staan 'totdat ik zag dat het kunstgras was'...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk theepotjasje heb je gemaakt. Ik heb ze al vaker gezien en vind ze heel leuk maar ik vraag mij af of het wel bevalt dus ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen. En dank je voor de tip van Dille en Kamille. Ik was ook op zoek naar een alternatief.
    Fijne paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi jouw groen, ondanks dat groen niet echt mijn lievelingskleur is, kan ik me helemaal vinden in jouw andere G's!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik had en was vroeger een echte theemuts. Sinds een jaar of 10 hebben we echter een quooker en staat de theepot ergens ver weg in de kast. Ik vind de jouwe erg mooi geworden. Misschien een paar aardbeitjes erbij?

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...