zondag 21 juli 2013

Wauw, super snel een paar babyslofjes breien

Babyslofjes Lola & Lala
Van een kennisje die weet dat ik altijd op zoek ben naar nieuwe ideeën voor 
mijn blog kreeg ik het patroontje van deze babyslofjes. 
Ze zijn zo gemaakt, echt waar!

Ik had tijdens onze vakantie in Amsterdam bij Jan de Kleine vakman op de
Albert Cuypmarkt (leuke en uitgebreide zaak overigens) een bolletje garen, Lola van Scheepjes gekocht omdat ik de kleur zo leuk vond en al die gekleurde stukje erin geven een apart effect. Zoals je ziet heel leuk garen maar het is niet overal geschikt voor.Toch maar uitgeprobeerd op dit patroontje en ja hoor gelukt, precies 2 paar baby slofjes voor baby's van 0 tot 3 maanden. Ik heb het patroontje gehad en ik wil het graag met jullie delen.

Je kunt kiezen uit 3 verschillende maten:
0-3 maanden;
3-6 maanden;                              
6-12 maanden.

Zet 31(37,45) steken op.
Naar eigen inzicht kun je met kleurtjes werken.
Afhankelijk van je garen, bijpassende breinaalden gebruiken.
Ook afhankelijk van je garen vallen de babyslofjes kleiner of groter uit.

Brei 8(10,12) naalden recht.

Brei 12(15,19) steken recht, 2 steken samen breien, 3 steken recht, 2 steken samen breien, 12(15,19) steken recht.

Brei 11(14,18) steken recht, 2 steken samen breien, 3 steken recht, 2 steken samen breien, 11(14,18) steken recht.

Brei 10(13,17) steken recht, 2 steken samen breien, 3 steken recht, 2 steken samen breien, 10(13,17) steken recht.

Brei 9(12,16) steken recht, 2 steken samen breien, 3 steken recht, 2 steken samen breien, 9(12,16) steken recht.

Brei 8(11,15) steken recht, 2 steken samen breien, 3 steken recht, 2 steken samen breien, 8(11,15) steken recht.

Brei 7(10,14) steken recht, 2 steken samen breien, 3 steken recht, 2 steken samen breien, 7(10,14) steken recht.

Voor maat 3-6 maanden: brei extra
Brei 6(9,13) steken recht, 2 steken samen breien, 3 steken recht, 2 steken samen breien, 6(9,13) steken recht.

Voor maat 6-12 maanden: brei nog extra
Brei 5(8,12) steken recht, 2 steken samen breien, 3 steken recht, 2 steken samen breien, 5(8,12) steken recht.

Brei 4(7,11) steken recht, 2 steken samen breien, 3 steken recht, 2 steken samen breien, 4(7,11) steken recht.

Brei 12(14,16) naalden recht.
De overgebleven steken losjes afkanten.
De goede kant naar binnen vouwen en de zijkant en onderkant dichtnaaien.
Het babyslofje omdraaien en het randje omslaan en klaar is Kees!


8 opmerkingen:

  1. Heel erg bedankt dat je dit patroon deelt, geweldig snel zie je de sokjes aan je breinaald ontstaan, een tip van mij is om er 2 tegelijk op de naald te zetten en te breien met 2 bolletjes, zo zijn je sokjes precies even groot, ik versierde ze met een gehaakt bloemetje of een mini pompom.....super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel hartelijk dank ik heb heel veel kleine bolletjes waarvan ik ze brei voor ziekenhuizen etc.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor het patroon voor de slofjes!!Maar ik kom er toch niet uit. Is het de bedoeling dat je na de rechte naald(met steken samen breien) ook een pen averecht breidt??En hoeveel naalden dan. Dank

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super patroon! Als beginner dagen internet doorgespit,veel patronen geprobeerd en het breiwerk weer uitgehaald omdat de beschrijving/uitleg vaak niet klopt.
    Dit patroon is zó duidelijk/makkelijk én mooi!! Dank je👍👍

    BeantwoordenVerwijderen
  5. bedankt voor het patroon
    ik ben er juist aan begonnen maar ik vroeg mij af of je de heengaande naalden na de mindering averechts moet gebreid worden of gewoon doorgaan met de mindering in elke naald

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben de sokjes ook aan het breien en zit met hetzelfde probleem als jij. Moet er nu een averechtse kant komen of direct elke naald mindere?

      Verwijderen
  6. Moet je al j e naald met mindering de tweede naald dan zonder mindering brien

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...