vrijdag 12 april 2024

RvdM

 Het is alweer de 2e vrijdag van de maand
Tijd voor een lekker recept
Zonder gebruik te maken van de oven
die is al twee weken in reparatie
Nadat de kookplaat terug was,
kwamen we erachter dat de oven toch ook stuk was
Met de kookplaat komen we een heel eind :)

Tijd voor pasta pesto met garnalen 

Ingrediënten voor 2 personen
160 gram spaghetti 
200 gram gekookte garnalen 
2 teentjes knoflook 
4 eetlepels verse pesto (wij gebruikten een potje)
10 tommy tomaatjes (wij hadden pruimtomaatjes in huis)
50 gram Parmezaanse kaas 
Zo maak je het
1. Kook de spaghetti volgens de gebruiksaanwijzing 
2. Bak de garnalen in wat olijfolie met de teentjes knoflook 
in een paar minuten warm
4. Snijd de tomaatjes in partjes en bak ze mee met de garnalen 
5. Rasp de Parmezaanse kaas fijn
6. Verdeel de pesto door de gekookte en uitgelekte spaghetti en 
schep de garnalen en de 🍅🍅 er door heen
7. Garneer met de Parmezaanse kaas
In 15 minuten een lekkere maaltijd op tafel

Welke dames hebben ook een lekker recept deze keer?
Laten we kijken bij:
Judy - Daphne - Janny - Irene - Willy - 
Conny - Mieke - Marthy - Céline - Josephine - 
Toos - Miriam - Annet - Marja - 



12 opmerkingen:

  1. Wat naar dat je oven tòch stuk was... Nu duurt het misschien wel een tijdje voordat er één geplaatst is!
    Spaghetti met pesto heb ik nog nooit gecombineerd, maar waarom niet... En ook de combi met garnalen is nieuw voor me... Maar daarom juist heel leuk om uit te gaan proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig werkt de kookplaat wel. Ik zou een andere variatie maken want ik lust helaas niets uit de zee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat je niet eerder wist dat de oven ook stuk was, had je dit samen met de kookplaat kunnen oplossen. Pasta Pesto is hier een vaak gebruikte variant, maar zonder garnalen. Daar ben ik niet zo dol op. Maar met stukjes zalm erdoor is heerlijk. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker en lekker snel, wat wil je nog meer? Wat vervelend dat je nog steeds zonder oven moet doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoop dat de oven gauw gemaakt is. Lekker receptje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klinkt heerlijk!
    Hopelijk is de oven gauw weer klaar.
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoop dat je oven snel gemaakt is, maar zo te zien red je je wel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeetje Anita, dat was dus balen dat je nu ook weer moet wachten op de oven. Maar je hebt toch een heerlijk recept tevoorschijn getoverd, snel, lekker en belangrijk ook gezond.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wij aten vroeger, waneer de kleinkinderen hier waren, regelmatig pasta pesto met kipnuggets, waren ze dol op. Dus als ik dit zo lees, zal jou recept ook wel smaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vergeet vaak om garnalen te kopen. Maar ze zijn lekker, dus dit recept ook toevoegen aan mijn lijst.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat vervelend dat je oven ook stuk is. Ik hoop dat hij snel gemaakt kan worden zonder al te hoge kosten. Gelukkig heb je je kookplaat nog waarop je deze heerlijke pasta pesto maakte. Ik ben dol op pasta met pesto en maak het in de zomer wel met eigengemaakte pesto. Jouw variant met garnalen heb ik nog niet geprobeerd, maar ik kan me voorstellen dat het lekker is. Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oei, wat een heerlijk recept. Hopelijk is ondertussen de oven gemaakt/ geruild door een nieuwe.

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...