zaterdag 16 januari 2016

Helemaal in mijn nopjes :-)


Ja, dat ben ik :-)
Want ik ben super blij met mijn nieuwe vest
Weet je het nog?
HIER vertelde ik al dat ik het niet had kunnen laten 
en toch garen bij Zeeman gekocht had
Logisch toch, ik was helemaal verliefd op het vest :)

Het duurde even door wat handwerkuitstapjes
en voorbereidingen voor mijn handwerkopleiding 
Maar nu is mijn Granny Square Cocoon vest af
Het is een fantastisch vest waar je zoals de naam
al aangeeft helemaal in past
Lekker warm nu het toch echt wat kouder is geworden

En weet je het vest is echt heel makkelijk te haken
Ook voor beginners en voor de kosten hoef je
het ook al niet te laten, ik heb uiteindelijk
van de 10 bollen maar 8 bollen nodig gehad
Dus voor 8 euro heb je een heerlijk warm vest

Je haakt een granny van 105 x 105 cm
Door na elke ronde weer de andere kant op te haken
krijg je bovenstaand resultaat

Je legt de granny dubbel en aan
de smalle zijdes naai je 18 cm dicht met de matras steek
Vervolgens haak je nog 5 randen rondom met stokjes
en natuurlijk niet de mouwen vergeten ook 5 randen
Klaar en je hebt een warm vest en 
ook nog eens een echte eyecatcher!

Je kunt ook altijd nog even naar het filmpje kijken
klik HIER :)

Ik zit er lekker warmpjes bij deze winter!

************************
Afgelopen week heb ik op Facebook een pagina aangemaakt
voor Juffrouw Ooievaar 
Ik zou het super leuk vinden als je mijn pagina wil LIKEN









22 opmerkingen:

  1. Hij is prachtig geworden! Daar ga je van genieten nu het toch echt kouder aan het worden is...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ben ik naar op zoek, maar snap de uitleg niet als je de granny klaar hebt en kan HIER niet vinden voor het filmpje, help? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi ina hier dit is het filmpje
      Klik op de link hieronder

      http://juffrouw-ooievaar.blogspot.nl/2015/12/ik-kon-het-echt-niet-laten.html?m=1

      Verwijderen
  3. Nou Anita, ik snap dat je in je nopjes bent. Ik ga er binnenkort ook echt aan beginnen. Misschien probeer ik het uit in poppenformaat. Fijn weekend verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben niet echt weg van de meeste shrugs, maar deze vind ik wel super mooi! Knap hoor!!!

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie vest, origineel ook. Ze komt van pas met de kou.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk geworden! Ik mis even de directe link naar je facebookpagina!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg mooi, zo alles in één kleur. Dat zie je niet vaak met granny's.. Het oogt zo chique! Ik denk dat je veel plezier van je vest gaat krijgen.

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is dat mooi geworden en heerlijk praktisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk zo'n vest en het ziet er ook nog eens goed uit, super gedaan! Mooi afgewerkt ook.
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat ziet er uit als een heerlijk vest super gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Sjongejonge, wat een schoonheid!! Goed gedaan!!
    Ik ga je FB pagina eens opzoeken :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk vest! Helaas heb ik geen FB maar I like your blog. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw wat een leuke vest ... en deze wil ik dan ook eens proberen. Welke wol heb je ervoor gebruikt en welke dikte van haaknaald? Voor een XL maatje zal ik waarschijnlijk wel wat groter moeten gaan dan 105x105cm? Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo, het is haaknaald 4,5 en ik had 8 bollen Royal van Zeeman nodig, voor een maatje meer miscchien één of twee bollen extra. Veel haakplezier, groetjes Anita

      Verwijderen
  14. Leuk vest! Fijn vakantiewerkje, maar ook heerlijk en gemakkelijk om dan te dragen.
    Nog een vraagje. Een granny is simpel, maar jij hebt er een patroon in lijkt het. Waar kan ik het patroon van jouw granny vinden?
    Groetjes Aly.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Aly, kijk even bij de gratis patronen op mijn blog, ik heb gehaakt met naald 4,5
      Het vest is leuk om te haken en heerlijk om te dragen.
      Fijne vakantie :)
      Groetjes Anita

      Verwijderen
    2. Afbeelding even vergroot en nu zie ik het.
      Is idd de gewone granny maar door het gewicht lijkt het op de schouders anders!
      Zo komt het voor elkaar.
      Bedankt!

      Verwijderen
  15. Dank voor je inspiratie! Ik heb de granny gemaakt, inmiddels, maar volgens je beschrijving moet ik nu eerst de zijkanten dichtmaken en dan de randen inhaken. Maar op de foto lijkt het of je eerst ingehaakt hebt en daarna pas de zijkanten dichtmaakte...klopt dat?
    Groetjes, Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Yolanda,
      Ik heb toch eerst de zijkanten dichtgemaakt en dan de randen gehaakt.
      Ik heb hem nu ook aan, lekker warm :)
      Nog veel haakplezier en veel plezier van je vest.
      Groetjes Anita

      Verwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...