woensdag 10 april 2024

Sokken breien & plannen veranderen ;)

 Het kwam er maar niet van om iets te posten
Vandaag stond het als eerste op mijn lijstje :-)
In januari vertelde ik dat ik dit jaar meer sokken wilde breien
èn sokken garen uit mijn voorraad op wilde maken,
daarom ging ik meedoen met de seasonalsockalong24
Vier paar sokken, een paar per seizoen

🧦🧦🧦🧦

Het eerste paar (winter) was leuk om te breien
Later ontdekte ik dat ik eigenlijk niet 
met de juiste wol had gebreid
De sokken passen goed, 
maar het zijn geen sokken voor de winter

Ineke van Lunasterknit heeft recent het
gratis patroon van de Lente sokken 
bekend gemaakt, een super leuk patroon
Ook deze keer heb ik niet de juiste wol,
nu ik dat weet, ga ik ze niet breien

Ik heb besloten om me aan mijn plan te houden
het plan om eerst mijn wolletjes op te maken
Tja, wat doe je met rode en blauwe sokken wol
Wat dingen geprobeerd, kleine streepjes, nee niet mooi
maar nu ben ik eruit :)
Als mijn sokkenwol op is ga ik lekker shoppen
Omdat ik vaak koude voeten heb
wil ik eens non superwash wol kopen
dat schijnt veel warmer aan je voeten te zijn
Hebben de sokkenbreisters onder ons
daar ervaring mee? ik ben heel benieuwd 


Het lente patroon van Lunasterknit
 heb ik opgeslagen op mijn Raverly pagina
Eerst maar eens dit paar breien
Daarna kijk ik wel weer verder, je kunt van alles bedenken,
maar plannen kunnen zomaar weer veranderen;)

Ik brei ook nog aan iets anders
dat is iets voor een volgend bericht

Fijne dag 🌞🌞🌞🌞


9 opmerkingen:

  1. Sokken breien is één ding, maar het juiste garen erbij is ook belangrijk.
    Ik vind de blokjes rood en blauw erg leuk staan, Anita.
    Met non Superwash heb ik geen ervaring, maar er zijn vast blogsters die het kennen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sokken breien is heerlijk! Ik draag nu altijd zelfgebreide sokken en houd me niet heel erg bezig met of het winter- of zomergaren is. Ik ben nu ook met een restjesproject bezig op sokkengebied, ook zo leuk.
    Dat ziet er al leuk uit, die kleine blokjes! Ik vind het zelf altijd wel lastig met de spanning, als ik met meerdere kleuren per toer brei.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik brei sokken met superwash wol en draag er een dun katoenen sokje onder. Heerlijk warm

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat heb ik wel eens eerder gehoord, dat kan ik ook proberen, bedankt voor de tip :)
      Groetjes Anita

      Verwijderen
  4. Er is in superwash veel variatie. Ik brei nu met superwash Merino. merino zou warm zijn, maar kan ook goed in de zomer wordt gezegd. Maar ik wil ook een non-superwash proberen. Ik ben benieuwd waar je op uitkomt. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het blokjes patroon vind ik erg mooi Anita, lijkt me
    ook erg leuk staan aan je voeten. Las op internet dat de
    dat de non superwash garens warmer zijn, maar ze mogen dan niet in de wasmachine. Succes met deze sokken!!!

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk die blokjes! Zal er aan de voeten ook wel heel leuk uitzien. Veel breiplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geen ervaring met non superwash (ik wil mijn sokken gewoon in de wasmachine kunnen gooien). Ik kies voor warme wintersokken 6-ply sokkengaren.
    Ineke verdeelt de sockalong in 4 periodes van 3 maanden, zodat ook mensen die niet zo snel breien of weinig tijd hebben om te breien, mee kunnen doen. Maar de patronen zijn niet uitsluitend geschikt voor winter enz. Het 1e patroon hoeft dus geen warme wintersokken op te leveren, je breit dat paar in de wintermaanden. Jouw sokken passen goed, en daar gaat het om!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer iets geleerd, ik wist niet eens dat 6-ply bestond.
    Zo leer ik toch nieuwe dingen van de sockalong :-)
    Inderdaad fijn dat ze toch passen. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...