zondag 29 november 2015

Handwerkopleiding, les 5

De les begon met het showen van de
sokken popjes die al gemaakt waren
Gelukkig kon ik mijn popje al showen
Dit is mijn popje geworden, 
een slaap sokkenpopje :)
Ook V had haar sokkenpopje af
Wat een leukerd met die wilde haren

Les 5 stond in het teken van handen,
handschoenen, (oven) wanten en stof verven

Natuurlijk waren er ook nu weer mooie voorbeelden
 Wanten gebreid met een rondbreinaald
mooi hé, wil ik ook nog eens proberen!

Zoals je ziet is deze want
gebreid met 2 naalden
de boord is er apart aangebreid
Een ovenwant in wording

Wat hebben we tijdens de les gedaan 
Zoals altijd een gedeelte met theorie 
Informatie over de lesstof en verhalenstof in groep 7 
Leuk maar vooral interessant en boeiend

Ook hebben we de handen uit de mouwen gestoken  ;-)

We hebben 3 lapjes stof verschillend gebonden,
 Ik vertelde al eens eerder over de Shibori techniek

Shibori is van oorsprong een verftechniek uit Japan,
waarbij de stof plaatselijk wordt afgebonden alvorens
deze in een verfbad gaat.
De verfstoffen kunnen de afgebonden delen niet bereiken 
en zo krijg je interessante kleureffecten
Ik heb foto's gemaakt :)





De lapjes (nog gebonden)
zijn nat mee naar huis gegaan
Want zoals gebruikelijk, vliegt de tijd!

De lapjes liggen nu te drogen en daarna kan
ik de knoopjes, paperclips en veiligheidsspelden verwijderen

Wat ga ik van de lapjes maken?
Ik heb gekozen voor een ovenwant, 
Het thema van deze les was immers 
handen, handschoenen en (oven) wanten 
Het resultaat krijgen jullie 
hopelijk snel te zien :)

Les 5 was de laatste les van dit jaar

Fijne  (handwerk) zondag 






6 opmerkingen:

  1. Ik begin in januari en ik heb er zinnnnnnnnn in.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke technieken en wat een gezellige les!
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te lezen en te zien! Dat wordt een heel unieke ovenwant, ik ben benieuwd naar 't eindresultaat.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oei, ziet er behoorlijk moeilijk uit, al die technieken. Ik ben benieuwd naar je eindresultaat!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke popjes! Ik ben benieuwd naar je creatie van de lapjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk, die popjes, maar ook het thema handen en handschoenen is heel interessant. Benieuwd naar jouw creatie van je lapjes.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...