zondag 6 maart 2022

Moestuinieren 2022 :-)

Het moestuin seizoen is weer begonnen 
en zoals jullie al gezien hebben is onze tuinkas
weer spik en span :-)
Ik ben binnen al begonnen met het 
voorzaaien van de tuinbonen, die waren
vorig jaar een groot succes!
Omdat ze tegen de vorst kunnen  
staan ze nu al in de volle grond
Nieuw voor mij dit jaar zijn de kapucijners
Ik hoorde daar zoveel goede dingen over
Makkelijk, kunnen tegen vorst én mooie bloemen
Uitproberen dus :)
Ook nieuw is snijbonen uitproberen
Toen mijn man dit hoorde, 
heeft hij meteen voor mij staken gemaakt
in het dorp werden wilgen geknot
kwam dat even mooi uit 
Maar het zaaien moet nog even wachten ;)
Net heb ik radijsjes en spinazie in de tuinkas gezaaid
naast de sla, zelf sla zaaien is mij nog nooit gelukt
dus maar duimen dat het deze keer beter gaat 

Binnen in een kweekbakje zijn de peper
en aubergine's al opgekomen
Zo fijn dat we weer kunnen, plus een 
goede afleiding van al het vreselijke nieuws!


Wat er in nu gebeurd!!
En dat in 2022!!

Daarom doe ik mee aan de oproep van Albértje 
om zoveel mogelijk vredesduiven in blogland
los te laten 










4 opmerkingen:

  1. Mooi moestuintje wordt het en al van alles boven de grond. Hier kun je zo lekker mee bezig zijn.
    Wat een ellende nu in de wereld onvoorstelbaar. Mooie vredesduif ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah, dat gaat goed bij jou in de tuin! Ik heb wel sla gegeten uit eigen tuin (en dan afsnijden, niet uittrekken, dan groeit het zo weer verder, heerlijk!) tot de pissebedinvasie kwam, toen groeide niets meer in de tuin behalve onkruid en gelukkig mijn kruiden, fruitbomen en struiken. Vreselijk al dat geweld, laat ze lekker allemaal gaan moestuinieren, dan heb je genoeg aan een klein stukje land.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet het er allemaal al sprankelend uit Anita. Je hebt allemaal boze pannen als ik het zo lees, en snijbonen zijn zo lekker. Dat gaat vast lukken. En leuk ook de pepertjes en Aubergine, heerlijk alles van eigen grond, dat is extra genieten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er heel goed uit, Anita. Je gaat er echt helemaal voor en zo fijn dat je er nu ook meer tijd hebt voor gekregen!

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...