woensdag 23 oktober 2019

Het vest van Juf Sas (2)

 Afgelopen zondag zagen jullie het vest van mijn moeder :)
Persoonlijk  brei en haak ik graag met het garen Royal van Zeeman
Ik had nog 10 bollen licht grijs in huis
Ze waren al een paar keer van bestemming veranderd
In mijn gedachte dan ;)
Maar lagen ondertussen nog steeds te liggen!
 
Maar nu niet meer, inmiddels zijn ze verwerkt tot
een Hygge vest van Juf Sas
HIER vind je het gratis patroon met het garen Julia

Het vest van Juf Sas is toch met het garen Julia van Zeeman?
Klopt, maar je kunt het ook breien van Royal van Zeeman :)
Ik heb het vest gebreid met naalden nr. 10 en een dubbele draad
Met haaknaald 4,5 heb ik de panden (gedeeltelijk) aan elkaar gehaakt
Net als bij het vest van mijn moeder,
heb ik gehaakt en genaaid om het vest in elkaar te zetten
Ook ik draag het vest maar aan een kant

Heb je garen Julia in huis?
Klik dan op de link hierboven
veel breiplezier :)
Heb je garen Royal in Huis?
Combineer dan het patroon van Juf Sas met mijn aanwijzingen
Heel duidelijk is dat alle credits naar Juf Sas gaan
Zij heeft het patroon uitgewerkt
Ik heb het patroon gebruikt/aangepast om mijn Royal garen op te gebruiken :)

Voor het rugpand zet je 50 steken op
Je volgt het patroon van Juf Sas
alleen brei je door tot Toer 81
Toer 82 kant je alle steken af

Voor de voorpanden zet je 30 steken op
Je volgt het patroon van Juf Sas
Let ook op m.b.t. voorpand links en voorpand rechts
Je breit 1 regel recht, 1 regel averecht tot Toer 67 (- bij juf Sas Toer 47)
Dan ga je weer het patroon volgen van Juf Sas
Toer 68 = Toer 48, Toer 69 = Toer 49 enz. enz.
Toer 82  kant je alle steken af

Voor de mouwen zet je 22 steken op
Je volgt het patroon van Juf Sas tot Toer 24 en dan 
Toer 25 meerder =24 steken
Toer 28 meerder = 26 steken
Toer 31 meerder = 28 steken
Toer 35 meerder = 30 steken
Toer 39 meerder = 32 steken
Brei Toer 52 en kant meteen af

Ook mijn vest draagt heerlijk :)
Bedankt Juf Sas


P.S. ik heb nog geen zilveren kralen
naar mijn zin kunnen vinden,
maar die hoop ik op de 
Knit&Knot beurs te kopen :)











10 opmerkingen:

  1. Briljant! Laat ik nou royal grijs in huis hebben en behoefte hebben aan een lekker vest. Dubbele draad en naald 10 moeten toch helpen een breiproject wél af te maken 😁

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk vest, dat draagt vast heerlijk! Ah, een leuke zoekopdracht bij de Knit & Knot, dat moet haast wel lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi vest, wie weet ga ik hem ook nog eens maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een actie zeg! Zo snel een tweede breien. Heerlijk zo'n Hygge vest. Nu nog thee en een stuk speculaas en dan opgekruld op de bank naar de regen buiten kijken.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Twee vesten in korte tijd! Ik vind deze grijze versie ook heel mooi... Gaat je moeder de gele dragen?
    Ik ben benieuwd hoe het garen blijft bij gebruik...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een pracht vest de kriebels lopen al op mijn rug om ook weer eens een vest te breien. ik ga es ff neuzen bij juf sas

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo, naalden 10 en dubbele draad, lekker warm.
    Jullie zijn al helemaal winterbestendig.
    Voor mij mag hij nog wel even wegblijven, vind dit weer wel heerlijk, wolken en zon. Lekker fietsweer.
    Wens je een heerlijk weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk vest. Ik heb nog dikke wol liggen, dus kan het mooi een keer proberen (als de tijd het toelaat).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vorige week nog met garen Julia in mijn handen gestaan in een hele mooie zacht lila kleur....Maar er waren niet genoeg bolletjes meer ��.
    Binnenkort nog maar eens kijken, want dit vest is geweldig!
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...