woensdag 14 oktober 2015

Smile :-)

Eerder liet ik jullie dit boekje al zien
gewonnen met een give away bij mevrouw Haakgaren

Het was even de vraag wat ga
ik het eerste maken
Een varkentje of een giraffe?

Uiteindelijk zijn het deze vrolijkerds geworden
In het boekje haken ze met haaknaald 0,6 en garen wat daar bij hoort
Laat ik dat nu net niet in huis hebben, maar wel Catania katoen
Daarom heb ik het patroon wat aangepast, ik deel het graag met jullie

Wat heb je nodig:
Catania haakkatoen
1 haaknaald nummer 3
2 zwarte kraaltjes
1 sleutelhanger
wat wol om te vullen
draadje zwart voor de wenkbrauwen en mond

Patroontje :-)
Maak een magische ring van 5 vasten
in elke vaste, 2 vasten (10)
in elke vaste, 2 vasten (20)
1 steek haken, 2 steken in de volgende steek (30)
2 vaste, 2 vasten in een vaste (40)
3 toeren van 40 vasten
haak de 3e en 4e steek samen(30)
haak de 2e en 3e steek samen (20)
2 vasten samen haken (10)

Knip de draad af
opvullen en daarna dicht naaien
 Geef hem/haar een gezichtje, wenkbrauwen zijn een optie
Je kunt ook nog variëren met de oogjes
Wiebeloogjes of oogjes borduren
net wat je maar wil
Naai de sleutelhanger goed vast!
Vrolijk gezicht hé
Leuk om een cadeautje op te vrolijken
of zo te geven
én ze zijn redelijk snel te maken 

Mijn eerste smiley heb ik al cadeau gegeven :-)
Mijn collega gaat backpakken voor een maand
Je geeft dan geen knuffel mee, het moest iets kleins zijn
Dat bracht mij op het idee om deze smiley's te maken
een smiley hang je makkelijk aan je rugzak

Veel haakplezier :-)





9 opmerkingen:

  1. Ze zijn inderdaad leuk, Anita! Ook nog mooie, zonnige kleuren :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een vrolijkerds! Om de één of andere reden zie ik ze op en neer wippen aan hun sleutelhangers. Net als een jojo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar word ik gewoon vrolijk van! Wat zijn ze leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een leuk hebbeding, nog veel haakplezier met het boekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook leuk voor een zieke, iemand die wel een glimlach kan gebruiken, ach, er zijn zoveel gelegenheden om zo'n leuke sleutelhanger/tashanger te geven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zijn erg grappig, zeker leuk als cadeautje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk gedaan. Je hebt nu meteen een fijne voorraad kleine cadeautjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat grappig en heel leuk om weg te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Smiles, zo leuk als cadeautje om iemand een fijn gevoel te geven.
    Dank je voor het patroon.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...