woensdag 3 januari 2024

Seasonalsockalong2024: Winter Stroll Socks

Ook van mij, voor iedereen
Ik heb best (voor mijn doen) veel sokkenwol op voorraad
Ik had ooit 2 bolletjes rode en witte sokkenwol gekocht
om kerstballen te breien, die er overigens nooit zijn gekomen
Ook blauwe bolletjes sokkenwol liggen maar te liggen
Iets met te donker garen en niet kunnen zien;)
Vorig jaar 2023;)
Dacht ik, daar wil ik in 2024 iets mee gaan doen
Laat Ineke van Lunasterknit nu een #seasonalsockalong2024
organiseren waarbij je in een seizoen een paar sokken breit.
Precies iets voor mij :-)
We gaan met z’n allen de Winter Stroll Socks breien
dit is een gratis patroon wat je op Raverly kunt vinden
Ik was begonnen op deze naaldjes
maar dat was geen succes, 
de ene helft van het motiefje zit op de ene naald
en de andere helft op de volgende naald
Toen dacht ik er ineens aan dat ik op aanraden van 
Akkelien een sokkenwonder had gekocht, 
ze is daar heel positief over
Ja, dat snap ik nu wel, want wat is dat fijn breien 
Ik vind het zelfs een beetje verslavend
Nog een naaldje, nog een naaldje, je bent zo rond :)
Heb je ook nog sokkenwol liggen?
Misschien is de #seasonalsockalong2024 
dan ook wel iets voor jou

Ik brei nog even verder :)
Fijne dag 🍀

PS: Ineke vind je op Youtube,
Raverly en Instagram 
onder de naam Lunasterknit 

 

8 opmerkingen:

  1. Ha, wat fijn dat je ook zo enthousiast bent over het sokkenwonder :-) En wat een leuke sockolong!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je met de sockalong van Ineke meedoet. Ik twijfel nog (heb eigenlijk al genoeg om mee te spelen).
    Fijn dat je met de kleine naald wel uit de voeten kunt (voor mij zijn de naalden te kort, ik krijg dan kramp in mijn vingers).
    Veel plezier met je sokken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, dat gaat helemaal goed, voor je het weet wordt het een paar sokken per maand! Veel breiplezier, ik geniet wel van je vorderingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je nu toch iets met die mooie sokkenwolletjes kunt doen! Is een sokkenwonder hetzelfde als een rondbreinaald? Ik brei zelf graag op 4 korte naaldjes; het is waar dat je dan soms halverwege een motief zit, maar ik probeer dan altijd de steken logisch te verdelen.
    Laat maar met regelmaat een update zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zag de vlog van Lunasterknit met deze aankondiging. Ik weet nog niet of ik meedoe, maar het is wel aantrekkelijk. Garen genoeg. Mooie wolletjes. Sokwonder heb ik nooit geprobeerd. Ik heb ook de Addi Crazy Trio, daar krijg ik zere handen van. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat goed dat de sokkenwonder jou zo goed bevalt, denk
    dat ik er zelf duizelig van zou worden want je blijft maar
    rond gaan en rond gaan, haha. Met de losse naaldjes natuurlijk ook maar dan doe je nog wat andere handelingen tussendoor. Daar werd ik in het begin ook helemaal gek van. Heb zelf nog wel een bol liggen maar of ik er ooit aan begin weet ik nog niet. Ben wel heel benieuwd naar jou vorderingen. Wens jullie een liefdevol, creatief en een gezond 2024!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat je met de sokkenwonder plezier in het sokken breien hebt. Voor mij zou het niets zijn, verkrampen mijn handen. Ik twijfel om mee te doen met de sockalong, heb het patroon in mijn favorieten staan op Ravelry, misschien een leuk alternatief voor Sock Madness dat ik dit jaar waarschijnlijk ga overslaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat heb ik gemist maar ik ga het nog wel even opzoeken en nalezen. Sokkenwonder ken ik niet dat ik ook even googlen zo hou je me lekker bezig😅.

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...