zondag 28 januari 2024

My first finished project of 2024

 Dat heb ik nu altijd al eens willen schrijven ;)
Mijn eerste paar sokken van de #seasonalsockalong24 
de Winter Stroll Socks zijn af 
Op 1 januari 2024 gestart en 19 januari waren ze klaar
Zo kort heb ik nog nooit over een paar sokken breien gedaan 
Het is een leuk en duidelijk geschreven patroon
Het sokkenwonder breit echt heel fijn 
En dan ben je al bij de teen
Voor de teen vond ik het sokkenwonder 
niet zo handig, maar dat kan ook komen 
omdat ik een trucje nog niet beheers
De teen afkanten moest op deze manier
Handig hoor YouTube;)

De sokkenbreisters zullen deze manier 
van afkanten wel kennen

Als je mooie sokken breit is zo’n 
paar handige sockblockers ook wel handig 
En ze komen dit jaar zeker nog vaker van pas :)
Ik heb al jaren een schrift voor de moestuin en dat werkt perfect
Dit is een nieuw schrift voor aantekeningen van mijn breiwerkjes
De stickers zijn voor de ‘heb’ dat geef ik eerlijk toe 
maar natuurlijk ook om het schrift leuk te versieren ;)

Hebben jullie ook een schrift om 
(handwerk) aantekeningen te bewaren?






10 opmerkingen:

  1. Prachtige sokken Anita, knap gedaan. En dan nog zo snel ook!
    Ik gebruik voor de tuin een schrift, voorheen mee dan de laatste 2 jaar. Voor het kleurwerk gebruik ik ook een notitieboek om bij te houden welke kleuren ik voor een plaatje heb gebruikt, heel handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterende sokken heb je gebreid Anita, en wat handig dat filmpje voor de tenen af te werken, dat heb ik meteen opgeslagen. Je bent flink actief met van alles breien, heel leuk om te zien. Misschien dat oik ook weer eens met mijn tweede paar ga beginnen, heb toen echt zitten worstelen met mijn eerste paar. Ja hoor , ik heb ook allemaal schriftjes en boekjes waar ik van alles en nog wat in opschrijf, noem het maar een boekjes verslaving, en zo heb ik er nog wel meer, hihi.
    Mooie nieuwe week gewenst,

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, wat een gave sokken en zo mooi fijntjes! Je hebt ze ook heel mooi gefotografeerd...
    Ja, ik heb ook een handwerkschrift, maar vergeet het ook weer vaak te gebruiken. Tegenwoordig probeer ik maar meteen een concept blogbericht te maken met de eerste gegevens...
    Mooie plaatjes heb je daar! Dat maakt het wel tot een leuk geheel...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je Winterstrollsokken zien er heel mooi uit! Nu mag je even wat anders doen vóór het lentepatroon bekend wordt 😉.
    Mijn sokken zijn bijna klaar, ze zijn een stuk korter dan de jouwe, maar daarover lees je later nog op mijn blog.
    Je sockblockers zijn prachtig! Die schaapjes erin zijn schattig.
    De kitchenersteek is inderdaad een mooie oplossing om de sok af te ronden. Ik ken de techniek, maar onthouden lukt niet🤭. Ik gebruik hem te kort, mijn sokken brei ik van teen naar been...
    Je gaat vast een leuk handwerkschrift maken! Als ik ze zie bij andere handwerksters dan wil ik eigenlijk óók zo'n mooi boekje, maar ik weet dat ik dat niet volhoud.... Ik schrijf al mijn notities gelijk op Ravelry. Dat is handig voor mij, maar er iets leuks van maken dat gaat daar niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke sokken. Sinds kort heb ik ook een notitie boekje voor handwerkplannen en ideeën. Ik raakte te vaak mijn losse briefjes kwijt. Dat had ik beter jaren eerder kunnen verzinnen! Leuk idee om het ook wat te versieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb wel een schrift, maar vergeet vaak om startdata en zo te noteren. Meestal houd ik dat beter bij op Ravelry.
    Je Winter Stroll sokken zijn prachtig. Misschien ga ik nog wel mee doen, maar ik heb al zoveel op de naalden staan... het kan ook nog aan het einde van het jaar, dan zou ik in het voorjaar kunnen aansluiten bij jullie bij het volgende seizoen.
    Echt mocht iemand bijvoorbeeld onderweg zijn en het flimpje niet kunnen bekijken, mijn ezelsbruggetje voor de kitchener is RAAR: recht, averecht, averecht, recht insteken.
    Ik gebruik hem niet zo vaak, omdat ik liever van teen naar been brei, maar met dit geheugensteuntje hoef ik nooit meer een beschrijving op te zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De sokken zijn mooi geworden. Met welke naalddikte heb je dit gebreid? Het lijkt me nl. geen DK garen op naald 3. Ikwil ze ook nog gaan breien, maar eerst mijn andere sokken afmaken. Groet, Dientje (Dini)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Dientje, ik heb ze gebreid op naald 2,5 Ik heb sokken garen gebruikt wat ik nog had. Daarom heb ik gekozen voor maat L Groetjes Anita

      Verwijderen
    2. Dank je. Ik zat ook te denken om gewoon sokkengaren te nemen en een grote maat.

      Verwijderen
    3. Prachtig zijn de sokken en zo ongelooflijk snel klaar !

      Verwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...