vrijdag 8 maart 2019

Travel.....Crea 5219

Hallo allemaal :)
Ik heb aan Anita gevraagd of ik vandaag mee mag doen met Crea 5219
Ja, namens haar dan hoor ;)
Ze is weer druk, druk en zal ik je iets verklappen
dat lijstje waar ze het laatst over had, daar staat de helft maar op ;)
Daarbij komt ook nog eens dat ik ook nog wat dingen
wil voor mijn appartement, dus druk!

Ik wil haar graag helpen en ik vind Travel
ja, dat is gewoon een ander woord voor reizen wel een leuk onderwerp
Want weet je, eigenlijk kom ik niet ver van huis
Ja behalve, dat is al weer lang geleden, een keertje
 naar Bergen aan zee, dat was echt super :)

Als ik iets wil zien van de wereld, dan doe ik dat met de IPad van Anita
Wat ik nu aan het doen ben?
Kijk maar even mee
Ik ben op Marktplaats aan het kijken voor een fiets
want met een fiets kun je reizen
Kijk, ik wil helemaal niet ver weg, maar een boodschapje doen
of hier verderop naar het natuurgebied, dat lijkt me geweldig :)
Kijk op Marktplaats verkopen ze genoeg fietsen
Maar ja, er is een klein puntje,
ik heb de laatste tijd al zoveel van Anita gehad
Om nu weer om een fiets te vragen, dat durf ik niet zo goed
Maar anders zou ik het wel weten:

Genietend op mijn fiets

Over paden en velden fiets ik alleen
genietend van alles om me heen
In de bermen bloeien klaprozen
boterbloemen, margrieten en fluitenkruid
om me heen hoor ik vogels gefluit.

Vlinders fladderen op bloemen
ik hoor de bijtjes zoemen.
Een roofvogel zit op een paaltje doodstil,
steeds naar de grond te staren
een muisje vangen is wat hij wil.

Bij een mooi vennetje aangekomen
stap ik van mijn fiets om even weg te dromen
In de stralende zon zit ik lekker aan de waterkant
kikkers hoor ik kwaken van de rand.

Ik zie libelles over het water zweven
bij een vennetje valt heel wat te beleven
Visjes schieten schichtig door het water
eenden hoor ik met hun gesnater 
Ik geniet van alles om me heen
van de mooie natuur alleen.

Bron: 1001gedichten.nl /Ellen 2014


Wie doet er nog meer mee vandaag?

Ik ben erg benieuwd

Indeweer




Volgende week is het woord


Patience









13 opmerkingen:

  1. Binnen je woonplaats kom je met de fiets toch overal het gemakkelijkst.. dus ik snap wel dat je graag een fiets wil... Maar ja, ai ai ai... Misschien kun je heel subtiel de ipad open laten staan? Of Anita een linkje sturen?
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pittig dametje. Ze weet wat ze wil en ze houdt van een verzetje. Lief dat ze niet teveel aan Anita wil vragen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, die fiets komt er vast wel, even een beetje "patience"

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja of misschien ben je gauw jarig :)
    Of uhhhh.... ken je dat liedje van queen bicicle? Als je dat nou eens se hele dag gaat zingen ,miscchien komt het dan goed over. Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kijk Anita nog maar eens lief aan, ze begrijpt het vast wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die Julia is een dametje met nogal wat wensen. Jij hebt voorlopig geen rust ben ik bang.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een fijn gedicht. Enne inderdaad even geduld dan is die fiets er wel hoor en kun je ermee op stap. Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hoeft niet ver te reizen hoor Julia, de omgeving rondom huis is ook mooi. Maar met een fiets kom je net een stukje verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk blogje! Er is keuze genoeg in de poppenfietsenwereld, misschien kan hij op het verjaardagsverlanglijstje?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En een mandje voor op de fiets met een kleed en een picknicksetje er in!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zet 'm op je verlanglijstje, die fiets! Je weet maar nooit!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De dames weten wel wat ze willen! Ook hier word wel eens naar een fiets gekeken maar ze moeten maar even geduld hebben. Maar ik hoop dat jij gauw een fiets hebt! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ach, wat leuk zeg! Nou ik begrijp je wel hoor, al struinende over MP voelt het soms net een beetje alsof je overal en nergens geweest bent.

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...