vrijdag 22 maart 2019

Talking........Crea 5219

mmmm, talking
We zijn in Nederland
dus spreken we Nederlands, praten


Hoe ga ik dat uitbeelden??
IPad erbij en toen kwam ik uit op
synoniemen van praten
Praten doen wij niet via onze bloggen,
maar wel en daar komen de synoniemen van pas ;)

           communiceren
in contact staan
                                 babbelen
kletsen
van gedachte wisselen

Heb je ook nog spreken
spreken wordt weer in een andere context gebruikt
maar soms is de betekenis weer hetzelfde:

Je kunt iemand spreken
&
met iemand praten

Meestal 'praten' we op onze blog via foto's & teksten
Ik heb een paar foto's uitgezocht uit mijn foto archief
Volgens mij spreken ze voor zich ;)
Bij praten dacht ik meteen aan deze foto
Zitten ze stil te genieten of praten die twee over van alles en nog wat?
Wat denk je?
Klopt het wat ik schrijf, spreken de foto's voor zich?
Waar praat jij over, als je naar deze foto kijkt ;)
De bloemen, herfst, handwerken?
Over de was kun je volgens mij heel lang praten ;)

Volgende week is het woord:

Wall

Ik ga vlug naar de andere deelnemers kijken
Kijken waar zij over praten, alvast een fijn weekend :)




















9 opmerkingen:

  1. Een sprekend geheel! Wat een mooie overdenking, Anita. Er zijn zoveel vormen van praten, en spreken gaat alweer ietsje dieper... Ik blijf nog even door-mijmeren n.a.v. bericht!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vooral de eerste en laatste foto spreken voor zich. Ze houden een heel verhaal in zich.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, het is heel breed begrip. We kunnen er wat van. Praten over koetjes en kalfjes bijvoorbeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh ja ik kan er wel wat bij bedenken, zeker over de was kun je uren kletsen. volgende week is het woord walls ( als ik het goed afgekeken heb van Marjan ) muren

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi blogje! Ja we praten en spreken wat af met z'n allen. Spreken vind ik een 'zwaarder' woord dan praten. Iemand spreken klinkt serieuzer dan een praatje maken. Hoe dan ook, gelukkig kunnen we communiceren op heel veel verschillende manieren.😁

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk, hoor!
    Walk, hmmm, daar heb ik momenteel ook wel weer wat mee ;-)
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik had dus WALK gelezen, ben ik helemaal met dat thema bezig en ga het checken.... is het Wall, dat is heel wat anders!

      Verwijderen
  7. Mooi uitgelegd met sprekende foto’s.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk, er zijn zoveel woorden die met praten hebben te maken. Goed uitgevoerd heb je het.
    Ik dacht dat het volgende woord Walls/muren was ? Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...