zondag 10 november 2013

Quilt & Behangerstafel

Quilt & behangerstafel, ja wat hebben die twee nu met elkaar?
Ik quilt nu ruim 15 jaar en ben bezig met mijn derde quilt.
Alle lapjes zijn met de hand aan elkaar genaaid en de tussen stroken zijn

voor de stevigheid met de naaimachine aan elkaar gezet.
De voorkant is af, dikke fiberfill ertussen en een grote lap erachter.

En dan ga je alle driehoekjes, vierkantjes en rechthoekjes met de hand quilten.
Super leuk werk!
Omdat de quilt vrij groot is kan hij niet in de huiskamer liggen.
Elke keer als ik net bezig was met quilten moest ik weer ruimte maken, niet handig dus.
Daar heb ik het volgende op gevonden. De behangerstafel.
Inmiddels heb ik een hobbykamer, ideaal en daar staat nu de behangerstafel met daarop de quilt, als ik even tijd heb kan ik meteen aan de slag. Ik heb me voorgenomen om elke week een paar blokjes te quilten en dat is het mooie van quilten, het heeft geen haast:)
De komende winter ga ik lekker aan de slag.

Deze quilt bestaat uit allemaal verschillende blokken, o.a. Cube accent
, Mothers Delight, Brasstown Star, House on te Hill en de Jacobs ladder



Van mijn eerste quilt heb ik alleen nog een foto,
mijn dochter was dol op haar quilt en sjouwde hem overal mee naar toe. Na 15 jaar is hij enigszins versleten.

Quilt nummer twee


1 opmerking:

  1. Het is weer kouder dus mijn quilt heb ik weer uit de kast gehaald. Ik hoop dat hij het einde van de winter haalt, ik zoek nog iemand die hem wil restaureren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...