woensdag 18 oktober 2023

Vertical stripes sweater (1)

Een tijdje terug liet ik al zien
dat ik mezelf had getrakteerd op nieuwe wolletjes
Waar blijft de tijd!!
Het proeflapje had ik al snel klaar
Omdat je bij deze trui onder aan de boord begint
heb je meteen bij mijn maat 232 steken op de naald
Geen probleem, maar dan gaat het niet zo snel ;)
Zeker als je ook regelmatig moet stoppen
met breien omdat je vinger anders ‘vast’ komt te zitten (triggerfinger)
Ik ben nu bij 17 cm
bij 39 cm mag ik
het breiwerk op gaan delen :)
Ach, ik kom er wel
Gelukkig zit ik niet op de trui te wachten 
en heb ik meer truien in mijn kast ;)
Weten jullie nog dat ik vertelde over
de verhoogde bak? inmiddels heb ik er nog een bij
Echt blij mee
Ook al de knoflook en de uien geplant
uien is voor mij de eerste keer 
Daar heb je een soort van ezelsbruggetje bij
10x10x10x10
Op de 10e van de 10e maand,
10 cm diep en 10 cm uit elkaar

Altijd leuk om iets nieuws te proberen
Volgend jaar is het plan om
nog meer voor mij ‘nieuwe’ groente te proberen
Ik heb nu 2 fijne bakken

Ik ga nog even wat bloembollen
in de tuin zetten, daar is het nu mooi weer voor 
Tot snel :)






11 opmerkingen:

  1. Dat gaat vast een lekkere trui worden. Als ik lees hoeveel steken je nodig hebt, dan brei je vast op een kleinere naald? Dat schiet minder snel op, maar het geeft een mooi resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat wordt denk ik een heel mooie trui.
    Je tuin ziet er heel netjes uit, leuk dat je er zoveel plezier aan beleefd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik word ter plekke een beetje jaloers op je bakken...:)
    Maar ja, jij bent al een aantal jaren bezig!
    Dat garen en het patroon van recht/averecht passen perfect bij elkaar. Heel mooi, doet een beetje tweed-achtig aan...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een leuk patroon met die rechte kabels. En in de tuin ziet het er ook mooi uit. Zelfs vandaag was het nog lekker buitenwerkweer

    BeantwoordenVerwijderen




  5. Dat wordt een leuke trui zeg. En ik vind de foto van je tuin gewoonweg een plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit gaat echt een prachtige trui worden Anita, wel heel
    lastig dt je vingers regelmatig tegenstribbelen. Lijkt
    me een heel naar en raar gevoel. Maar met kleinere
    stukken per keer komt de trui uiteindelijk ook af.
    Super dat jullie een tweede verhoogde bak hebben
    gemaakt, en mooi dat je weer nieuwe dingen gaat uit
    proberen. Dit jaar hadden jullie mooie oogsten.

    Groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De at wordt heel zeker een hele mooie trui. En nu nog ff lekker in de tuin. En dingen uit proberen is altijd een feestje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat wordt vast een heerlijke trui, alle goede dingen komen langzaam. Uien in het najaar? Die zette ik altijd in het voorjaar, maar misschien werkt het najaar ook wel, nou ja, hier in Zweden niet, dan bevriezen ze. Knoflook gaat wel idd, die hebben een koude periode nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooh dàt wordt een mooie en ook lekker warme trui.
    In de tuin ook nog lekker bezig geweest, dat zal weer een fleurig voorjaar worden als de bollen boven de grond komen.

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...