donderdag 25 maart 2021

Een klein productiebedrijf ;)

Ik weet niet hoe het bij jullie gaat met de mondkapjes,
maar hier hadden we een tekort!
Nu we wat meer van jas gaan wisselen,
 chips mijn mondkapje zit in mijn andere jas :(
Een keer moesten we zelfs weer terug naar huis rijden!

Ook het wassen van de mondkapjes was een probleem,
nu ja, het wassen op zich niet, 
maar het is niet echt duurzaam om een wasprogramma
op 60° voor 4 mondkapjes te laten draaien :(
Dus aan het werk!
Op Pinterest een patroon gezocht
Ik dacht ik maak er maar meteen tien,
want voorlopig dragen we die dingen nog wel
Zeker nu het nog best lang duurt eer we 
allemaal ingeënt zijn
Ze moeten wel goed heet te wassen zijn, van katoen dus
Ik had nog een paar lapjes, maar ook nog 
wat overhemden van Joop, die hij niet meer draagt
Die zijn al vaak gewassen, dus kunnen goed tegen een heet sopje :)
Even flink doorwerken
Stikken, naadjes strijken, draaien, strijken en spelden en weer stikken,
elastiek meten, vast zetten en weer stikken 
Wel even een mondkapje helemaal af gemaakt
Moet natuurlijk wel lekker zitten :)
Goedgekeurd!
Daar hangen ze dan, vijf voor mij en vijf voor Joop
Dat zijn er samen met die we al hadden genoeg!
Het was wel even een karweitje
Maar dan heb je ook wat :)

Hoe doen jullie dat, met de mondkapjes?













 

18 opmerkingen:

  1. Tja ik heb nu nog wat blauwe niet medische maar wel wegwerp die gebruik ik voor ziekenhuis en dokters bezoek. Maar ik heb ook 2 stoffen misschien er een paar bij maken een goed idee . Ze zijn leuk die van jou kekker mooi kleurig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er goed uit, goed bezig.
    Wij hebben ook stoffen, ik heb verschillende modellen gemaakt. Als wij ze 1x gebruikt hebben, leggen we ze in een schaal met kokend water, laten drogen en weer klaar voor gebruik, dan kunnen ze na een paar keer bij de gewonen was voor het frisse luchtje. Opzich is in kokend water leggen meer dan voldoende om eventuele virusdeeltjes te doden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb een aantal stoffen gekocht en die was ik regelmatig mee als ik een 60 graden was doe.
    Goede tip van Angélique om ze in kokend water te leggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie serie heb je gemaakt daar kunnen jullie
    voorlopig mee voort. Zelf heb ik ook een stuk
    of zes gemaakt verschillende modellen, en kocht
    er ook een aantal die gewassen kunnen worden omdat
    ik ze leuk vond. Net als Angélique vul ik ook een
    bak met kokend water en voeg wat desinfecterende
    handzeep toe, leven laten weken en wassen en spoelen.
    Werkt uitstekend! De zelfgemaakte zitten toch prettiger
    vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sjonge, wat ijverig. En wat ga je er secuur mee om. Ik heb 2 stoffen en ik moet zeggen dat ik die echt wel dagen achtereen gebruik zonder het te wassen. En dan gaat ie ook gerust op 40 graden mee. En verder gebruik ik die blauwe dingen. Ik ben er echt heel slordig in. Maar moet ook bekennen dat ik het er nut niet zo van inzie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Corrie, ik ga er inderdaad heel secuur mee om, ik ga eens in de 3 weken naar kantoor en ik ben ook mantelzorger voor mijn ouders van 86 en 87 jaar, ik kan geen risico nemen dat zij ziek worden!
      Ik was ze apart, hang ze apart op een droogrek en strijk ze heet! Ik denk maar zo baat en niet, dan schaad het niet. Groetjes Anita

      Verwijderen
  6. Gelukkig zijn wij nog geen mondkapjes kwijtgeraakt en dragen we nog steeds dezelfde jas, dus we hebben ze nog onder controle ;o)
    Ik was ze samen met ander katoen (ondergoed, handdoeken, t-shirts etc) op 60 graden en ik strijk ze vóór we ze weer gebruiken).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leukerds heb je gemaakt. Ik heb er vele tientallen gemaakt zelfs. Voor onszelf, de kinderen en vele vrienden en bekenden, en een donatie aan de kledingbank.(Ik hoop dat ik er niet nog meer hoef te maken) ik was ze gewoon op 40 gr mee een dan strijken op de heetste stand.

    BeantwoordenVerwijderen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hup kokend water er over heen en heet strijken. Meer dan voldoende! En ook hier wordt het tijd voor een paar nieuwe in voorjaarskleurtjes. Ik zit graag achter mijn naaimachine voor patchwork, maar niet voor mondkapjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heb er ook een aantal gemaakt, voor mezelf en voor mijn man.
    Eerst had ik geplooide gemaakt waar ook nog een opening was voor een extra “filter” en daarna een model die fijner zijn wanneer je een bril draagt.
    Kijk ook altijd welk mondkapje het best kleurt bij mijn kleding. Misschien eerdaags maar weer eens wat zomerse maken !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb een aantal mondkapjes besteld, met oa vlinders en Mickey Mouse.
    Ik was ze met de 60 graden was mee in een wasnetje. Per week gebruiken we 9 mondkapjes. We werken in een supermarkt dus elke dag een schone op. Het is voor mij automatisch: werkleding en mondkapje klaar leggen voor de werkdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo.., dat is idd een aardige productie!
    Ik vrees dat wij er een beetje nonchalant mee omgaan. Eerst hadden we van die blauwe niet-medische mondkapjes. En we dragen ze maar heel kort, alleen even in de winkel. Dus ik heb ze standaard in de auto liggen.
    DH heeft van zijn werkgever wat stoffen mondkapjes opgestuurd gekregen, uiteraard met reclame erop...
    Die zitten wel beter en ik gebruik er nu ook eentje van.
    Ik heb ze nog niet gewassen; we dragen ze hooguit 2x per week eventjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb deze week ook weer een paar extra mondkapjes gemaakt. Wij hebben trouwens een paar mondkapjes in de auto liggen, voor als we ze vergeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goed bezig hoor! Eerst droeg ik van die stoffen maar dat beviel toch niet zo en nu draag ik vaak een "papieren". Ik kom niet op veel plaatsen waar ik zo'n ding hoef te dragen. Ik vind het echt vreselijk zitten.

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...