vrijdag 19 maart 2021

Crea 2021 de F van Flamingo & Film

 De F van Flamingo

Ik maakte deze Flamingo al eerder
ook wel eens handig ;)

Het is een gratis patroontje van

Atelier Pippilotta

Maar ook de F van Film

Graag attendeer ik jullie op deze Film

Kiss the Ground
te zien via Netflix

Hieronder de trailer
Echt een Eye opener


Je gaat echt nadenken over waar de mens mee bezig is!
Voor mij persoonlijk een reden om mijn
gedrag aan te passen en te streven naar behoud van onze
natuurlijke leefomgeving

Waar wij op letten, maar ik vergeet vast iets:
Minder afval produceren
Afval (nog) beter scheiden
Een regenton
Tassen meenemen met boodschappen doen
Minder plastic 
Een compostbak
Geen eten weggooien
Minder plastic in de badkamer
tandenpasta tabletjes, shampoo bar, zeep bar
Wat eet ik, waar komt het vandaan
Waar koop ik mijn eten
Moestuin
Duurzame kleding
Waar komt kleding vandaan
Zwerfvuil opruimen
Auto gebruik

Heb jij nog een tip of idee, graag :)

Wie doet er vandaag nog meer mee met de Crea 2021
Ben benieuwd naar wat de andere dachten bij de letter F

                                                                  In de weer  
                                                                    De Breimeisjes          
                                                                               Céline
                                                                         Marian Maakt
madebyjittie  via Instagram 









14 opmerkingen:

  1. Ja, je hebt heel erg gelijk met al die dingen die je noemt t.a.v. onze natuurlijke leefomgeving! Het is ongelooflijk wat een afval je hebt elke week. Een tijdje geleden keken wij de serie "nieuwe boeren' en die hadden ook geen afval. Zelfvoorzienend leven is veel beter voor de natuur. Maar we kunnen het niet meer terugdraaien. Toch is er nog veel te verbeteren als we ons bewust zijn van onze keuzes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Complimenten, jij bent al goed bezig.
    Wij zijn ook op veel gebied bezig met bewust te leven, maar soms loop je tegen dingen aan waarvan je denkt, hoe is het mógenlijk.
    We doen ons best, al is het in het klein.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn duurzaamheids blogje. Alle kleine beetjes helpen. Grappige flamingo zit daar lekker eigenwijs te zijn op de foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die flamingo zit daar zomaar mooi te wezen! Ja ook ik denk na over duurzamer leven, afval beter scheiden, maar waar laat ik al die bakken, minder vlees eten, geen eten weggooien en ga zo maar door. Er valt zeker nog veel te verbeteren en het is goed dat we daar met elkaar over nadenken en doen wat we kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kijk haar nou zitten, het fotomodel!
    Ook ik, nee wij, doen ons best voor een betere wereld, het kost niet eens veel moeite.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie flamingo, die mag zeker meedoen voor de F!
    En ja, we moeten toch minstens proberen om wat te doen voor een betere wereld.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg leuk is de flamingo.
    Je bent goed bezig voor het milieu, als iedereen dat nu deed en vooral grote bedrijven. Er wordt meer naar geld gekeken dan naar het behoud van de natuur. Mooie trailer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een lief flamingootje!
    De filmtip moet ik voorbij laten gaan, want wij hebben geen Netflix. Maar op het afval letten dat kunnen we natuurlijk wél!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Cute !! Interesting ideas for reflection ..
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk die eigenwijze Flamingo, een fraai F-je.
    Goed bezig zijn jullie, wij denken ook aan allerlei
    dingen die beter zijn voor de wereld. Het is alleen
    zo jammer dat door de jaren heen alles wat slecht is
    gewoon opgedrongen wordt. Waarom niet gewoon flessen
    melk in plaats van al dat materiaal waar veel plastic
    aan te pas komt en volop plastic dopjes??? Waarom moet
    groente veelal in plastic verpakt worden??? zelf
    boodschappentasjes meenemen doe ik al mijn hele leven.
    Dus dat minder afval produceren is best moeilijk als
    al die shit verpakkingen je worden opgedrongen, maar
    we blijven ns best den natuurlijk, ;o)

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk, die flamingo. En ja regelmatig verbaas ik me over hoeveel overbodig plastic er gebruikt wordt. Ik heb een paar maanden geleden van die herbruikbare netjes gekocht in de supermarkt. Dat scheelt al gauw een paar plastic zakken per week.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie vilt flamingo, en idd het milieu is belangrijk.ik moet eerlijk bekennen dat ik op dat gebied nog wel wat puntjes op de "i" heb te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...