zaterdag 25 oktober 2014

mmmmm lekker!




Cake met peer en gember

Meestal bak ik met appel, appeltaart, appelbollen of appelflappen, jullie ook?

Ik kwam dit recept tegen in het boek van Pascale Naessens, Puur genieten, het boek heb ik geleend van mijn dochter.

Peer, weer eens wat anders:-) en peren zijn nu volop verkrijgbaar

Wat heb je nodig / hoe ga je te werk

3 eieren
3 peren
130 gram kokossuiker (of gewone suiker) ik heb gekozen voor rietsuiker
160 gram volkorenbloem
1 dl olijfolie
3 tot 4 eetlepels geraspte gember

Verwarm de oven voor op 180 graden
Klop de eieren, de bloem, de suiker en de olijfolie tot een gladde massa.
Meng er de geraspte gember door. Giet het deeg in een vorm. Snijd de peren in
delen en leg ze in het deeg met de bolle kant naar boven.
Zet 35 tot 40 minuten in de oven.
Afkoelen en smullen maar

Of/Of en niet En/En
Ik weet het, het is of/of en niet en/en;-)

Je kunt natuurlijk maar één ding tegelijk en door het blog bericht over Oeteldonk en
de Shrug heb ik een aantal bestellingen ontvangen, super leuk, maar daarom of/of
Een bestelling van 2 Oeteldonkse baby sjaaltjes is al bij de klant, met het haken van de derde Shrug ben ik ongeveer op de helft, daarna nog een Oeteldonkse herensjaal en o, ja niet vergeten de twee poppen, waar ik al eerder over blogde

Tel daarbij op het huiswerk voor de handwerkopleiding en mijn kunstzinnig werkstuk.
Het is duidelijk of/of en dus even geen tijd voor het uitwerken van nieuwe patroontjes of ideeën. Al met al ben ik heel tevreden, gezellig druk.

Klok verzetten!!
En vandaag word ik ook nog eens geholpen door de tijd,
zomaar een uurtje extra cadeau ;-)


Fijn weekend allemaal














4 opmerkingen:

  1. Haha, leuk plaatje! Bedankt voor de reminder, ik zou het haast vergeten! Wat een lekker taartje, mm!! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toevallig op jouw blog beland en vind het een hele leuke vandaar ik volger geworden ben. Fijn weekend, Tinne

    NB Kom gerust ook eens piepen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan niet slecht zijn, een cake met peer. Wel een tof cartoentje. Ik hou daar wel van om een uurtje langer te slapen.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er goed uit en peer en gebak is altijd een goede combinatie! Het was welkom, dat uurtje extra slapen.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...