vrijdag 18 januari 2019

Voorpret & Groene vingers :)

Ik weet het, het nieuwe jaar 
is pas begonnen en het is nog winter
Toch ben ik af en toe al bezig met 
het voorjaar en het zaai gebeuren  ;)
Voor mijn verjaardag 
deze kweekkast uitgezocht
Daar kunnen straks al mijn potjes met zaadjes mooi in :-)
Ik ben namelijk al vanaf de zomer/herfst bezig met
het verzamelen van zaad en inmiddels heb ik een aardige doos vol :)
Van Goudsbloemen tot diverse soorten sla
Komkommer, Zonnebloemen, Zinnia's 
siererwtjes tot zaad van de Lampionplant
noem maar op :)
Nu maar even geduld, maar er komen
vast en zeker een aantal blogjes dit jaar
over tuinieren, doen jullie ook weer mee?
Mijn 'groene vingers' jeuken al ;)

Over groene vingers gesproken
Ik zou jullie nog laten weten wat ik met 
mijn Mistletoe heb gedaan
Bij Crea by Thea  op IG zag ik dat ze 
Mistletoe had uit haar eigen tuin
Kan dat??? dat wist ik niet
Ik meteen gaan zoeken op het WWW
Het kan, maar je moet geluk hebben :)
Ik heb de besjes fijn geprakt 
dat wordt als vanzelf een 'chemisch goedje'
Dat heb ik vervolgens, ja niet zo smakelijk om te zien,
op de appelboom gesmeerd
Nu maar afwachten, als het lukt, laat ik het weten :)
Nu ik toch bezig ben ;)
Wat vinden jullie hier van?
Eet je wel eens een avocado en gooi je daarna de pit weg?
Niet doen, probeer eens net als ik een avocado plant te kweken :)
Hier zie je hoe het werkt 

Leuk zo bezig zijn :)
Ik wist eigenlijk niet (meer) hoe leuk ik tuinieren
en met planten bezig zijn vind 

Alvast een fijn weekend :-)


*Ik weet niet of het mag, een avocado 
is eigenlijk geen bloem, maar ik laat 
mijn plant toch meedoen bij Friday Flowerday







10 opmerkingen:

  1. wat begin jij al lekker vroeg. Ik wil ook meestal van alles maar ben dan alweer te laat en laat het dan maar zitten. Ik vind kweken van van alles ook leuk. Ben benieuwd of het lukt met de mistletoe. En ja avocado: wat goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, hier kan ik weer een heleboel van leren! Ik zou er niet opkomen om de besjes van de mistletoe te prakken... Ben benieuwd wat je appelboom er van vindt!
    Leuk om al zo bezig te zijn voor het voorjaar.. dat belooft wat hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo zeg, die advocado doet het prima! Heb ik ook eens geprobeerd, naar die wilde niet. Wat bijzonder om zo je mistletoe proberen te kweken, je moet het maar weten. Veel tuin-voorpret, ik ben er totaal jog niet mee bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gaaf, die avocado. Ben benieuwd hoe grote die gaat worden.
    En de mistletoe is ook spannend.
    Je hebt al een mooie verzameling zaad, ik ben er nog totaal niet mee bezig. Als we een maandje verder zijn begint het wel weer te kriebelen. Van de kweekkas zul je veel plezier hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zaaipret in januari! Jij bent vroeg bezig :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo leuk om al te beginnen verzamelen. En van die avocado zie ik nu wat ik ooit verkeerd gedaan heb. Bedankt voor de tips! Leuke kweekkast die je hebt!
    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. We kunnen zelf genoeg uit de natuur halen en er wat mee doen. Als we maar een beetje moeite willen doen. Leuk die avocado. Ben benieuwd wat ie gaat doen. Voor jou kan het in elk geval niet vroeg genoeg voorjaar zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als je dit zo ziet krijg je zin in het voorjaar. maar eerst word het winters! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh heerlijk die voorpret! Zelf ook al wel af en toe er over aan het nadenken hoe ik het hier ga aanpakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke kweekkas, ben heel benieuwd hoe deze bevalt.
    Ben heel benieuwd naar je groene avonturen, dus volg je graag.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...