zondag 11 november 2018

Herfstmarkt

Gisteren was juffrouw Ooievaar
op de Herfstmarkt
De herfstmarkt was dit jaar voor het eerst
in het nieuwe schoolgebouw
echt een prachtige nieuwe school
Mijn tafeltjes stonden in groep 7
Een prettig en licht lokaal
Met een juffrouw die prachtig op
het schoolbord kan tekenen
 Echt wauw!
 Het was gezellig druk 
De schildpad, het vosje en de dinosaurus 
waren favoriet
Toch gingen ook zij weer mee naar huis
De verkoop was niet zoals vorig jaar
Wel heel veel complimenten :)
Misschien toch ook wat ik op mijn werk zie,
ouders die werken en kinderen hebben
hebben het financieel zwaar! 
Ik had net de kraam eruit :)
Een kraam die dit jaar fors duurder was!!
Ken je dit?
de GelukjesDag 'be-leef kalender'
Zij stonden naast mij :)
De dozen zijn voor kinderen tussen de 6 en 12 jaar oud
Door de 'be-leef kalender'
ontdekken zij op speelse manier wie ze zijn en 
hoe ze in de wereld staan
Je kunt (leuk om samen met je kinderen te doen)
een jaar lang elke week een luikje openen
Achter elk luikje vind je een opgerold briefje 
met een mooie beleving. Je vindt 
leuke lieve tekstjes, opdrachtjes
grappige weetjes en symbolische cadeautjes

Helaas hebben de twee dames niets verkocht
Vandaar een beetje reclame
misschien leuk voor de juffen of 
ouders van jonge kinderen onder ons
 op de site lees je meer

Tja, het is niet om te zeurpieten, maar volgend jaar zal ik toch 
eerst goed na moeten denken of ik weer naar de Herfstmarkt ga
De voorbereiding, nieuwe dingen gemaakt voor de kinderen,
alles inpakken en daarna alles weer opruimen, 
de huur van de kraam, winst: tien euro
en voor iemand die altijd chronisch tijdgebrek heeft ;)
mmm alles afwegend, wat vind jij?











9 opmerkingen:

  1. Wat jammer dat het tegenviel. Aan je spulletjes kan het niet liggen, die zijn top. Het is steeds weer afwachten of een markt rendabel zal zijn. Ik denk dat ik deze niet meer zou doen. Misschien eens op zoek naar een leuke hobbymarkt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, dat is wel erg jammer! Ik vind het altijd heel lastig bepalen of iets goed verkoopbaar is of niet... Mijn vriendin Corrie heeft daar een goede neus voor. Je zou iets moeten vinden waarbij je geen huur voor de kraam of tafel zou moeten betalen...
    Wat gaaf dat er in die school nog van zulke borden hangen! Wow, krijtborden... Tegenwoordig zijn het allemaal digiborden. Reuzehandig hoor, maar ik vind bordtekenen zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hè jammer dat de verkoop zo tegenviel. Complimenten zij altijd fijn, maar ja, het eerste doel is toch verkopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk die beleef kalender. Dat maak ik vaak voor mijn kinderen in vakanties. Achter ieder flapje staat iets wat we gaan doen. Iets bakken, naar het bos, foto's van vroeger kijken, zwemmen en vaak iets te knutselen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oef 10 euro verdienen voor een hele dag. Dat is niet veel. De kalender lijkt me heel leuk maar wel wat prijzig. Je kunt zoiets inderdaad ook zelf maken. Volgend jaar gaan of niet? Tja als je het voor de gezelligheid zou doen: ja maar als je al krap in de tijd zit zou ik er nog eens goed over nadenken. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat jammer dat de verkoop zo tegen viel. Ik weet er alles van. Al dat voorbereidende werk. Je bent er weken mee bezig. Ik zou inderdaad een volgende keer proberen ergens gratis te staan. Dat scheelt al veel. En het is ook heel lastig om gehaakte spulletjes aan de man te brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He wat jammer dat je niet zo veel had verkocht! Het ziet er allemaal erg leuk uit, die beleefkalender is super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ai, ja, dat was dan wel een tegenvaller. Ook al klinkt het heel gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...