zondag 28 januari 2018

15 feiten over mijn speelgoed en mij :)

Ik was vandaag eigenlijk helemaal niet van plan om te bloggen
Maar toen ik bij Nicole B. deze leuke link naar Astrid tegen kwam
ben ik meteen naar de fotoalbum van vroeger gelopen
en heb een paar foto's uitgezocht :-)

Bij Albértje van de blog Knutselpret kun je elke dinsdag 
haar dankbare dinsdag lezen
iets wat mij al een hele tijd erg aanspreekt
Maar dinsdag doe ik altijd al mee met 
dinsdag poppendag :)

Vandaag maak ik er een Dankbare zondag van
dankbaar voor mijn fijne jeugd 
met mooie herinneringen & ouders die ervoor zorgde 
dat ik alles had wat mijn hartje begeerde ;)
1. De goudvis die heb ik nog steeds 
Ik denk dat ik hier tandjes kreeg want ik
zit behoorlijk in de goudvis te bijten;)

2. Je kunt zien dat ik nog veel meer speelgoed
had, ja zelfs een net vol :)
3. Hier werd ik 4 jaar en kreeg ik een fornuisje
Wat heb ik hier vaak meegespeeld
Zoals je ziet ben ik rond kerst jarig

4. Je gaat de foto's van vroeger naarmate je ouder
wordt steeds meer waarderen :)
5. Deze foto is met carnaval gemaakt
Mijn moeder zorgde er toen voor dat ik elk jaar
iets anders was, hier ben ik een konijn 

6. Buiten spelen deed ik ook graag
Hier met de step, maar ik had ook rolschaatsen
een fiets, stoepkrijt, skippybal, teveel om op te noemen
7. Wat denk je van de zandbak
Taartjes bakken, je voeten ingraven 
kastelen bouwen :) 
7. Dit is een schoolfoto
Volgens mij heeft iedereen wel zo'n foto met boek ;)
Maar boeken lezen deed en doe ik ook graag
Vroeger kwam er dan een paarse bib-bus, 
een bus vol met boeken de straat in rijden
ik zie de mevrouw van de bib-bus nog voor me
Als je boeken terug bracht werden ze heel goed nagekeken
of je zuinig op de boeken geweest was
Dat waren nog eens tijden!!

8. Poppen heb ik ook gehad 
Ik had een aantal poppen
Moriaantje, Ans en Josje
Dit is Josje, en ik heb haar nog steeds
Vroeger zat ze samen met de andere poppen op een plank
Ze is er wel eens afgevallen, zo op mijn hoofd
au, dat voelde je wel hoor
Het jurkje wat Josje draagt, heb ik zelf als baby gedragen

9. Verder had ik ook Mini-steck 
Houten blokjes, puzzels en niet te vergeten Barbie's
Sommige puzzels en het min-steck heb ik nog steeds :)

10. Ik was goed in het verzamelen en sorteren
toen al ;)
Sparen deed ik ook, sleutelhangers, dierenplaatjes
verhalen van Paulus de boskabouter uit de krant
11. Mijn ouders namen mij en later ook
mijn broertje overal mee naar toe
We gingen naar de dierentuin, de Efteling
Op bovenstaande foto zijn of liever gezegd
hangen we in de kabelbaan boven Valkenburg 
Meestal kreeg ik dan ook nog een souveniertje

12. Toen ik wat ouder was, begon ik muziek
ook leuk te vinden, weten jullie het nog
Top-Pop kijken 
Ik zat dan klaar met een bandrecorder en
iedereen moest dan stil zijn, want anders
hoorde je dat door de muziek heen 

13. Ik heb zwemles gehad, ik mocht op de gym
ik zat bij de Artistieke Schuit, daar maakte je
hele leuke dingen op handwerk gebied
Ook zat ik op volksdansen, een tijdje dan;)

14. Ik ben ook nog lid van een kerkkoor geweest
Ik was bij de Okki, dat was een schoolblad

15. Ja je kunt dus wel zeggen een fijne jeugd 
Ik wist het al, maar zo de foto's bekijkend
en nu ik erover nadenk ben ik dankbaar

Ik wil Astrid bedanken voor 
haar leuke link-up actie
15 feiten over je speelgoed en over mij

Tot dinsdag :)











15 opmerkingen:

  1. Dat klinkt als een hele fijne jeugd, waar je heel dankbaar voor mag zijn. Een warm nest, waar je uit komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Liebe Anita,
    ich kann zwar niederländisch lesen ( habe früher immer nach Knippie genäht ), aber leider nicht schreiben...
    Ich habe mich so gefreut über deinen Bericht über deine Kindheit, vieles kam mir bekannt vor ( der Herd! ). Gerade nähe ich auch wieder so einen Anzug, wie es deine Mutter gemacht hat für meine Enkelin ( Einhorn ). Und einen solchen Roller hatte ich auch.
    Im Sommer will ich noch einmal eine Linkparty zum Sielen draußen machen.
    Danke fürs Mitmachen und deinem Besuch in meinem Blog.
    Einen schönen Sonntag!
    Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Ik vind die foto in de zandbak er echt uitspringen, zo vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je ons zo een inkijkje in je leven geeft! Heb laatst m'n babyfotoalbum nog eens bekeken, maar dat was meer voor een jubileum van m'n ouders 😉.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk om zo mee te kijken met jouw fijne jeugdherinneringen. Het creatieve zat er dus al van jongs af aan in.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. een boek en een hoofd vol mooie herinneringen die je koesteren kunt. Dat is een mooie dankbare zondag vandaag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, mooie foto's! Wat een fijne herinneringen deel je, prachtige blog <3
    Lieve groet,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Anita,
    wat leuk dat je mee doet.
    Heel mooie foto`s
    Groetjes, Kerstin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk blogje Anita. Roept bij mij ook weer herinneringen op. Het interieur is zo herkenbaar en ik had vroeger hetzelfde fornuisje. Tja, we stammen uit dezelfde tijd hè 😉
    Groetjes
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat lief, zo'n inkijkje in je jeugd! Het plezier straalt er vanaf. Die schoolfoto heb ik alleen niet met boek, maar met een inlegpuzzel. ;-)
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heerlijk om zo terug te kijken. En als je dan foto's ziet, dan komen er zomaar diverse herinneringen binnen. Konden we maar altijd zo heerlijk onbezorgd blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hé wat een nostalgie en wat een gelijkenissen met mijn jeugd. Alleen vind ik het nu heel erg jammer dat ik niks maar dan ook niks meer heb van mijn speelgoed van vroeger. Zo stom. Wat is dat leuk dat je dat allemaal bewaard hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit is leuk om te lezen en te bekijken! Dat je ook nog zoveel kon terugvinden, bijzonder...
    Zo kan een blogpost van iemand anders je opeens een hele leuk idee geven!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Echt ontzettend leuk en sommige dingen ook herkenbaar. Die verjaardagsfoto...het was vroeger zo lekker overzichtelijk hé. Geen bergen speelgoed en toeters en ballonnen...gewoon taart en een mooi kado (ik kreeg precies hetzelfde fornuisje!!). De kunst van eenvoud...mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Liebe Anita,
    das ist so schön, dass Du mitgemacht hast bei den 15 Fakten.
    Du hattest eine glückliche Kindheit, das sieht man an den Bildern und man merkt es an Deinen Erzählungen.
    Das Bild von der Schule finde ich besonders schön.
    Dir einen schönen Sonntag, lieben Gruß
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...