vrijdag 7 februari 2020

Crea 5220.............Kinderliedje

Toen ik de lijst met woorden zag
Wist ik bij het woord kinderliedje al meteen, welk liedje
Inderdaad ;)
Alle eendjes zwemmen in het water
Ik realiseer me nu pas dat het liedje 'weinig' tekst heeft ;)

Alle eendjes zwemmen in het water,
Falderalderiere, falderalderare
Alle eendjes zwemmen in het water
Fal, fal, falderalderalderalderalralral


Dit kinderliedje heb ik ook verwerkt tijdens
de handwerkopleiding in mijn Kunstzinnig werkstuk
De eendjes zijn gehaakt en 'onder' het water zit nopjesfolie :)

Dat tijden veranderen blijkt wel
Ging ik vroeger met mijn kinderen de eendjes brood voeren
Tegenwoordig staat er dit bord in ons dorp
Gelukkig zwemmen de eendjes nog wel steeds in het water ;)
Weer een leuk woord deze week :)
Ga je ook mee kijken naar de andere inzendingen, gezellig

Elizabeth   
                                                                                 In de weer  
                                                                            De Breimeisjes          
                                                                                     Céline
                                                                                 Marian Maakt
Carmela and Davide
Corrie
Albértje
Loes
Petra


Het woord voor volgende week is
Stencil











18 opmerkingen:

  1. Jouw eendjes herinner ik me nog, ze blijven leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk weeral. En nu je het zegt : echt een tekst van niks. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi kunstzinnig werkstuk, prachtig.
    Het past goed bij het liedje voor de kleintjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kijk nu toch , wat een PRACHTIGE bijdrage Anita, een heel leuk liedje, inderdaad met weinig tekst maar dat Fal, fal, falderalderalderalderalralral vond ik en alle kinderen denk ik juist zo leuk om te zingen. Je werkstuk daarover is ook zo mooi geworden. Jammer eigenlijk dat eendjes tegenwoordig niet meer gevoerd mogen worden, dat zijn nu juist de leuke dingen om met kinderen te doen.
    Ohhh en je gehaakte eendjes, zo liefffffffff

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, leuk liedje en dat werkstuk is super goed geslaagd. Leuk om weer eens terug te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat leuk gedaan! Roept heel wat herinneringen op. En ja eendjes voeren hoort er tegenwoordig niet meer bij, zo jammer.

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, dat is ook zo'n heerlijk liedje. Als je er wat langer over nadenkt komen er steeds meer naar boven!
    Wat heb je een prachtig werkstuk gemaakt destijds voor de opleiding...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooie bijdrage weer en inderdaad, eendjes voeren deed ik ook vaak met kinderen, kleinkinderen en oppaskinderen. Allemaal voorbij, jammer hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beautiful song!! I didn't know her.Thanks for sharing.She is so happy,she feels like humming her!!
    Hugs
    Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat je crea kan doen met 1 simpel kinderliedje zo leuk om te lezen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie eendjes in de sloot, leuke eendjes op de film en práchtige eendjes gemaakt tijdens de opleiding. Wat een leuke verzameling bij elkaar in dit blogje!
    Het niet meer mogen voeren van de eenden heeft vast een goede reden, maar bij ons staan deze borden (nog) niet en kunnen we nog genieten van de blije kindergezichtjes bij het voeren én het is een mooi uitje voor de ouderen die op deze manier een doel hebben om even naar buiten te gaan.
    (ik weet niet wat er gebeurd is, maar je verscheen niet meer op mijn Leeslijst op het Dashboard van Blogger, dus ik heb me snel maar weer als volger aangemeld want ik wil je inbreng natuurlijk niet missen!)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hahaha, jij komt met een liedje met heel weinig tekst, maar je kunt er wel lekker mee uitleven. Je werkstuk is erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat schattig die gehaakte eendjes.
    Ik denk dat dit wel een van de bekendste kinderliedjes is.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tja anders wordt het: alle ratten zwemmen in het water.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een schattig tafereeltje heb je gehaakt!!! Goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja dat bord staat bij ons ook! We gingen vroeger ook altijd met brood naar het park. Leuk jouw eendjesproject!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een jeugdsentiment deze week. Zo leuk al die liedjes en inderdaad ik ging ook wel eens eendjes voeren maar nu blijkt dat helemaal niet zo goed te zijn voor ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Voortschrijdend inzicht :) Hoewel de eendjes er nooit echt last van lijken te hebben gehad. Maar helaas is het ongedierteprobleem wel een feit. Daar hebben jouw eendjes gelukkig geen last van. Wat een prachtig werkstuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...