vrijdag 21 april 2023

Tuin & Moestuin

 In deze tijd, ben ik dagelijks in de tuin te vinden

Heerlijk buiten en meestal aan het ‘werk’

Maar ook al buiten thee gedronken 

in een beschut hoekje is dat goed te doen

De planten en bollen doen het goed
Echt genieten!
 
Omdat het toch nog wat frisser is
hebben we extra lang plezier van de bollen
In de moestuin is er ook van 
alles te doen :)
We hebben sla, rabarber, spinazie en radijsjes 
uit eigen tuin gegeten :)
Uit de kas en zo op je bord, verser kan niet
In de kas staan nu 2 soorten sla, spinazie,
paprika’s, andyvie, bietjes, radijsjes, komkommers
en kruiden
Dit is nog maar een gedeelte van de bloemen 
en tomaten die ik heb voorgezaaid

Buiten staan de aardbeien, ze hebben al bloemetjes
De tuinbonen trouwens ook
Op een ander stukje staan nog kapucijners en doperwtjes

Als de IJsheiligen geweest zijn
kan ik nog courgettes, boontjes en snijbonen zaaien
die mogen rechtstreeks de grond in

Ik vind het tuinieren zo leuk,
Nu zelfs nog leuker :-)
Kennen jullie het programma Gardenersworld?
Ik kende het programma (nog)niet, het wordt elke 
vrijdagavond uitgezonden op BBC
Maar ik kijk het via Youtube, wanneer het mij het beste uitkomt
Leuk om te zien én leerzaam, het was een tip van Marieke Nolsen
Zij is dol op bloemen en tuinieren, ik volg haar op IG, ze heeft pas ook meegewerkt 
aan een ander favoriet programma van mij, Binnenstebuiten:)

Ik wil van al onze vasteplanten in de tuin een lijstje maken

Met de naam en Latijnse naam, 

ook een beetje om het geheugen te trainen ;)

en de namen eigen te maken 🌺

 Daarna kan ik misschien ook nog plaatjes bij de planten zoeken en in een schrift plakken

samen met de verzorging en/of beste standplaats. 

Heeft geen haast, maar het lijkt me leuk om op deze manier met de tuin bezig te zijn


Ik blog tegenwoordig op mijn iPad, 

dat gaat niet helemaal soepel ;)

Zo reageer ik bij de meeste ‘anoniem’ en bij sommige blogs

mag ik helemaal niet meer reageren 🤔

Regelafstand is ook nog een dingetje

Ach je bent nooit te oud om te leren, toch ;)


Een volgende keer

laat ik zien hoe het met mijn

Harmony deken gaat

Tot snel



9 opmerkingen:

  1. Wat een bloemenpracht al bij jullie zeg, heerlijk deze periode van het jaar als alles weer tot leven komt. Zo'n kas is wel geweldig lijkt me, mooi alles voor zaaien daar heb je in zo'n kas voldoende ruimte voor. En straks heerlijk alles eten van eigen grond.
    Goed idee om alles over planten vast te leggen in een schrift, met alle informatie erbij. Erg leuk om te doen maar ook heel handig. Zelf merk ik altijd als het voorjaar net begint dat ik er weer even in moet komen wat de Latijnse namen betreft maar uiteindelijk is het gewoon leuk om het uit je hoofd te leren, en af toe zo'n boekje erbij te pakken.
    Geniet volop van je heerlijk tuinleven, ben er zelf ook verliefd op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er super uit in jouw tuin! Ik heb van alle vaste planten en struiken de labels bewaard, had ook alles in een schrift geschreven, maar doe daar niets meer mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk, je tuin ziet er geweldig uit. Mooie hobby en het levert nog wat op ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O wat ontzettend leuk om te zien! Het is goed te merken dat je er zoveel plezier in hebt... Handig zo'n kasje; dan heb je zeker ook geen last van ongedierte en vogels die mee willen snoepen?
    Ik heb altijd heel weinig kleur in het voorjaar in de tuin, was ook nooit een fan van bloembollen, maar nu ik dit bij jou zie.. Toch maar eens gaan doen van de herfst!
    Qua moestuin ben ik nog maar een beginnertje, en ik zit me dus te vergapen aan jouw assortiment.
    Leuk om een tuinprogramma te volgen! En ja... binnenstebuiten kijk ik ook met regelmaat...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je er al veel in zeg. Hier komt de sla net op ik heb maar een klein plekje maar aardbeien wat sla een paar struikjes bonen en tomaten dat is al leuk om te doen . Heerlijk zo n kasje. Dat is toch wel super fijn lijkt mij.
    De bollen in de voortuin ja die doen het hier ook goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie kas hebben jullie toch, daar kun je fijn in werken.
    Lekker uit de wind planten in potten verplanten of alvast zomergoed in potten doen. Lijkt me wel wat, zonnetje erop en het is er zo warm .
    Wij hebben er geen plaats meer voor, maar anders :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ziet er fleurig uit bij je! En wat een mooie kas heb je staan. Gardeners World bestaat al heel veel jaren, ik keek ernaar in de 90-er jaren (tussen 1979 en 1996 werd het gepresenteerd door Geoff Hamilton, ik vond hem een fijne presentator). Sinds een aantal jaren kijk ik weer, nu is Monty Don de presentator, op wiens grond een groot deel van het programma wordt opgenomen. Elke week weer genieten, zeker ook met zijn honden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat heerlijk zo'n moestuin. Ik droom ervan maar moet realistisch zijn. De tijd die ik er in moet steken, heb ik gewoon niet. Dus geniet ik maar bij anderen mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijke tuin, het plezier spat eraf. Geniet ervan en succes met moestuinieren.

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...