woensdag 26 januari 2022

Nieuwe buurman of vrouw ;)

 Naast ons huis is een speelveld
en dan krijg je een sloot met een bruggetje

Vlak bij het bruggetje is een 
nieuwe bewoner komen wonen ;)
Hij of zij heeft ook dit kleine slootje 
als woonruimte ingepikt ;)
Dat snap ik ook wel, want je vindt hier
heerlijke takken om je tanden in te zetten 

Wie is dan onze nieuwe buurman of vrouw?
Een bever, ja heus, gaaf hé 
Ik vind het echt geweldig!!

Als bewijs 2 filmpjes :-)

Ongelofelijk, zo aan de rand van een woonwijk
Toch wel HET bewijs, dat wij landelijk wonen


Even op het WWW gekeken
Wat blijkt, mensen zien nu regelmatig bevers
Men spreekt al van beverschade voorkomen
Nederland schijnt een eldorado voor bevers te zijn
en de bever is inmiddels 
een ongewenste vreemdeling :(

Ik hoop dat onze buurman of vrouw 
nog even onopgemerkt blijft en 
met plezier in onze sloot kan blijven wonen 

















10 opmerkingen:

  1. Oh, dat is leuk zo dicht bij huis. Ik snap dat je daar vol bewondering naar kan zitten kijken.
    Maar onlangs hoorde ik in een programma dat ze hele boomstammen kaal vreten, en dat is natuurlijk jammer...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf, inderdaad! Maar ja, van "knagen met mate" hebben ze nog nooit gehoord. Toch zou ik het ook geweldig vinden om zo'n ontdekking te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is vast Ed en Willem Bever!
    Heel erg leuk en hopen dat ze ongestoord kunnen blijven wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje Anita een Bever, dat verwacht je niet zo 1-2-3. Wel heel mooi omdat allemaal te kunnen bekijken. Bij de eerste drie foto's dacht ik eerst aan een meerkoet die de lente in zijn hoofd heeft, hihi. Ze kunnen inderdaad flink knagen maar waar die nu zit is een prima plek.
    Geniet er volop van ..........

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een bijzondere buur! Gezellig, je hebt weer iets heel nieuws om naar te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat bijzonder en zo dicht in de buurt. Leuk om hem in de gaten te houden

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh had ik maar zo'n leuke buurman! Die zou ik zo inruilen voor mijn mensenbuurman, haha. Want die is altijd boos!

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...