donderdag 9 mei 2019

Oude boekensteunen & lezen:)

Deze honden boekensteunen hebben wij al lang
Ze stonden ergens op zolder, in een mand
Een erfenis van de kant van mijn man ;)
Op Marktplaats zag ik ze voorbij komen, als antieke boekensteunen ;)
Het enige verschil was dat deze hondenoortjes 'staan'
en op Marktplaats hebben de honden boekensteunen hangende oortjes
Ik ben er niet zo weg van, donkerbruin ze komen niet goed uit de verf
Verf, daar zeg je zo iets, als ik ze nu eens een likje verf geef ;)
Zo nu kunnen ze weer een tijdje mee :)
De boekensteunen zorgen er voor dat mijn boeken van
Jane Austen, de zusjes Brontë en Elizabeth Gaskell
keurig op hun plek blijven staan :)
Vroeger ;)
Ja vroeger, zei mijn moeder altijd tegen mij
meisje je verleest je verstand nog eens
Als het maar even kon, zag je mij met een boek
Als klein meisje was ik al bij de Bibliotheek
Een grote paarse bus kwam elke maandagmiddag
bij ons in de wijk, ik zie de juffrouw van de Bieb nog voor me ;)
Ik lees de laatste jaren echt heel weinig
mijn vrije tijd gaat vrijwel geheel op aan het handwerken :-)
Toch ben ik nu weer aan een boek begonnen,
om 'gewoon' even lekker te gaan zitten en rust te nemen!

Op Marktplaats zag ik Shirley een boek dat ik nog niet eerder gelezen heb
Ik ben goed bezig, want op het www las ik dit artikel

Mag ik meteen ook nog iets vragen?
Wie heeft voor mij, ja het zou echt super, super, toevallig zijn!!
de roman: North and South van Elizabeth Gaskell - Nederlands te koop?
Daar zou ik enorm :-) mee zijn

Ik ben eigenlijk wel benieuwd,
komen jullie (nog) aan lezen toe?

Een warm welkom aan mijn nieuwe volgers :-)











13 opmerkingen:

  1. Ik probeer het wel, momenteel ligt een stapel boeken op mij te wachten. Misschien vanavond eens met een boek in bed kruipen, je brengt mij op een goed idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach ik heb ook zo veel boeken verslonden. en was lid van de bieb . Heerlijk struinen langs rijen boeken. Maar ook hier wordt veel minder gelezen de bieb ligt eruit. En ja ik handwerk als ik daar de tijd voor heb en in bed 's avonds een woordspelletje puzzelen op mijn mobiel .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het lijken wel heel andere boekensteunen. Gelijk heb je om ze te verven. Maar nu hebben ze wel hun waarde verloren.
    En net als jij las ik vroeger ontzettend veel en nu bijna nooit meer. Dat komt inderdaad door het handwerken.
    Terwijl een mooi boek toch echt heerlijk kan zijn om in te duiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind je boekensteunen toch zoveel leuker geworden met het likje verf!
    Ik houd helemaal niet van lezen, nooit van gehouden ook. Maar ik heb wel boeken hoor. Haakboeken en knutselboeken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, wat leuk! Ik heb vroeger ook zoveel boeken gelezen, was lid van de bibliobus én de bibliotheek en las alle boeken van m'n vriendinnen! We hebben in huis ook heel veel boeken, al lees ik tegenwoordig alleen nog in bed.
    Ik hoop dat je je boek gaat vinden, ik heb 't helaas niet voor je.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super gedaan! Ik heb ook altijd veel gelezen! Nu vooral in bed en soms tijdens het tv kijken! En in de zomer als ik buiten zit, lekker met de blote voeten in het gras...zalig!!

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De hondjes zijn heel erg opgeknapt! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een verfje niet kan doen! Ze zijn totaal anders geworden...
    Helaas kan ik je niet aan het gevraagde boek helpen, misschien op marktplaats een oproepje doen?
    Ik houd ook erg van lezen, mijn hele leven lang. Ik lees voornamelijk op bed, gewoon elke avond een klein half uurtje...
    Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ah leuk, weer helemaal up to date!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De hondjes kunnen zo weer aan een nieuw leven beginnen, lekker duurzaam. En ik ben niet zo'n lezer maar zou dat wel wat meer willen zijn. Misschien een goed voornemen voor binnenkort :).
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk zo die hondjes en dat ze niets meer waard zouden zijn is maar net hoe je het bekijkt. Jij hebt er nu weer plezier van.
    Ik ben een echte lezer. Iedere avond lig in bed nog minstens een half uur te lezen. Sinds de e-reader kom ik niet meer op de bieb, maar daar ben ik jaaaaaren lid van geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Grote verbetering dat laagje verf! Het boek heb ik jammer genoeg niet voor je. Ben nog steeds lid van de bib maar momenteel haal ik er slechts handwerkboeken of -magazines en eens een vakantiegids. Aan lezen kom ik niet echt meer toe. Te druk met de honden en handwerken en ook oppassen op de kleinzoon zit daar voor iets tussen. Allemaal even plezant als lezen hoor. Lezen is tegenwoordig nog alleen iets voor de vakantieperiode. De "leestijd" mag weer beteren want eigenlijk lees ik ontzettend graag. Telt blogs lezen ook mee? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo, dat scheelt echt veel, met of zonder laagje verf! Leuk om ze zo toch weer te gebruiken. Ja, vooral tijdens mijn zwangerschap heb ik veel gelezen (omdat ik de fut niet had om te haken) en nog steeds vind ik het heerlijk om met een boek op de bank te liggen. (Nee, het boek heb ik niet voor je ;-))

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...