vrijdag 19 februari 2016

Nieuwe voorraad voor mijn winkeltje :-)

Toen ik deze week in mijn winkeltje keek
viel het mij op dat ik niet meer zo veel had liggen

Mensen uit de buurt vragen of ze even mogen komen om iets te kopen
Mijn collega's vragen of ik mijn winkeltje meeneem naar het werk
Iedereen vindt het leuk om te kunnen kiezen
Tja en dat lukt natuurlijk niet met een kleine voorraad

Op het moment heb ik veel balletjes in de lucht
Het lukt allemaal aardig, maar wel druk, druk, druk!
Maar het werd toch ook hoog tijd om de voorraad aan te vullen :)

Eerst haakte ik deze konijn rammelaar
Het patroon van deze rammelaar
staat hiernaast bij de populaire berichten
Toen haakte in deze beer rammelaar :-)
Het patroon is gelijk aan de konijn rammelaar,
behalve de oortjes natuurlijk
Wil je ook een beer rammelaar haken?
De oortjes van beer haak je zo:

Toer 1: Haak een magische ring van 6 vasten
Toer 2: 2 vasten in elke vaste
Toer 3 t/m 5: 12 vasten
Toer 6: Haak 2 vasten samen, 4 vasten
en herhaal dat 2x (10v)
Het oortje niet opvullen, maar plat vouwen
en dicht haken
Je kunt het oortje in een kleur haken,
maar je kunt ook met een magische ring van 6 vasten
en een andere kleur, een 'binnen' oortje haken

De rammelaars zijn leuk speelgoed voor de allerkleinste
Voor mee te nemen in de Maxi Cosi of  voor in de box

Over box gesproken, ik heb nog iets bewaard
van toen ik in de box lag, leuk om met jullie te delen
Dit is mijn goudvis, ik heb hem al vanaf dat ik 8 maanden was
heeeeeeeeel lang ;-)
Hebben jullie ook nog iets van speelgoed uit je box periode ?
Ik ben benieuwd

Een fijn weekend geniet ervan





13 opmerkingen:

  1. Ik kwam laatst ook nog wat oud speelgoed tegen, een rammelaar en een "slappop" :-)
    Jouw rammelaars zijn geweldig!
    Fijn weekend!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke rammelaars! Mooie aanvullingen op je winkelvoorraad.
    En wat een lieve goudvis... Ik heb helemaal niets meer uit die periode, best jammer.
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om je winkeltje weer aan te kunnen vullen.
    Ik geloof niet dat ik nog iets van vroeger heb.
    Ja, een beertje maar of die ook in de box lag?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke rammelaars! En die goudvis, enig! Een knuffel uit de box? Ik geloof niet dat ik die heb. Wel kreeg ik een pop toen ik een jaar of 5 was. En daarbij de jurkjes die ik nog zelf had gedragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een voorraad is altijd handig. Maar ook zo weer weg, dat is ook mijn ervaring :)
    Wat leuk dat je nog speelgoed van vroeger hebt. Ik heb helaas niets meer, wij moesten altijd
    delen. Dat heb je met een groot gezin, haha.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De rammelaars vind ik wel heel mooi gemaakt. Eigenlijk is er niet veel overgebleven van mijn en kids hun vroegere speelgoedattributen.Werden tot laatste stukje gesloopt :-))

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke rammelaars heb je gehaakt! En heb je er gegadigden voor?

    Fijn weekend!
    Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke rammelaars! En ik geloof niet dat ik nog boxspeelgoed heb hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk die rammelaars. Ik heb niets uit mijn baby/peutertijd helaas. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat zijn leuke rammelaars! Maar je vis is ook leuk :-) je bent er zuinig op geweest al die tijd .

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie rammelaars! Voor zover ik weet heb ik niets meer uit die tijd. Wel herinneringen aan mijn favoriete knuffel van toen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schattige rammelaars.
    Speelgoed uit mijn kindertijd heb ik niet meer.
    Nog een fijne zondag,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk, die rammelaars. Aardig van je dat je de patroontjes ook deelt.

    Mijn moeder houdt erg van opruimen, lees weggooien, maar toch heeft ze allerlei speelgoed van mij bewaard.

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...