dinsdag 9 juni 2015

Dinsdag poppendag

Al een tijdje zit Julia 
beneden in de huiskamer
dat is handig voor als ze iets moet passen

Anita, mag ik naar je hobbykamer?
Ik wil graag bij Monkie zijn
Natuurlijk mag dat


En ik dacht nog bij mezelf, mmmm, vreemd 
maar goed, misschien vind ze het boven gezelliger:)


Ik ging toch maar even kijken 
en jawel hoor, het bedje was leeg
Was mijn voorgevoel toch juist:)


Ik zag Julia bij Jaco zitten boven op de boekenkast
ze hadden druk overleg
Kijk ik even later om de hoek van de kamer

Wat zijn ze toch aan het doen?


Dat is mijn map met patroontjes van poppenkleertjes

Dat is mijn boek om granny's te haken

Anita, Anita, kom eens gauw!
Wat is er Julia, wat zijn jullie aan het doen?
Ik heb met Monkie en Jaco gespeeld en wij hebben eens lekker rond gesnuffeld.
En nu heb ik een verlanglijstje gemaakt. Hoezo een verlanglijstje?
Ja, ik heb 10 dingen op mijn lijstje staan die jij kunt maken. 
10 dat is veel te veel hoor, dat lukt mij niet in een korte tijd. 
Hoeft ook niet, je kunt toch ook aan een paar dingen tegelijk werken.
Wel ja, tut tut Julia, ik ben nog met je pyjamajasje bezig. 
O, maar dat heb je bijna af
Wacht ik zal het meteen even showen


Je hoeft alleen nog maar de knoopjes en de lusjes
Ja, dat weet ik wel, maar ik moet nog oefen met lusjes maken,
o, dat lukt jou wel


Dan kun je toch wel alvast met iets nieuws beginnen
Wat wil je dan Julia, laat mij je lijstje eens zien

1. Gebreid beertje
2. Dekentje van granny's
3. Jurkje
4. Vilten schoentjes
5. Gebreide vriendin

Waarom een gebreid beertje Julia?
Samen met Monkie en Jaco zag ik op je hobbykamer wol en een patroon 
voor een gebreid beertje liggen. 
Op je blog zag ik dat je in november vorig jaar bij  Daniëlle
deze prijs had gewonnen.
Vind je het nu niet eens tijd worden om dat beertje te gaan breien!
Bovendien vind ik het wel leuk om een klein knuffelbeertje te hebben.
Eigenlijk heb je wel een beetje gelijk Julia, ik ga meteen beginnen:-)


Het eerste werk is nu het beertje
de andere punten op je verlanglijstje 
moeten maar even wachten

O, Anita wat ben je al ver!!
Gelukkig is een poppenhandje gauw gevuld;-)


Leuk dat je mijn blog bezoekt, 
breng ook een bezoekje aan de andere poppen moeders

                                           Akkelien
                                                                                                         Rita
                       Jolanda
                                                     Hannie
                                                                                                        Haakjuffie
                                   Peggy












7 opmerkingen:

  1. Zo, tien dingen op het verlanglijstje.... Wel super leuk dat je een beertje gaat breien! Leuk pakketje had je gewonnen en het is ook leuk dat je er nu mee aan de slag gaat. Succes ermee!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is ze toch wel die Julia....Tien spulletjes "maar" op haar verlanglijstje... Ik vind het geweldig. Ben natuurlijk benieuwd naar de beer hé.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Julia is toch ook wel een "echte" pop hoor, een klein deugnietje net zoals de andere poppen dus en zomaar eventjes ineens 10 dingen op haar lijstje, waarom niet? Ze kan het altijd proberen hé! Maar af en toe moet je streng zijn Anita, maar toch ook een goede poppenmoeder blijven en misschien toch haar beertje afmaken nu?
    En de rest moet nog maar even wachten dan.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die popen van tegenwoordig krijgen steeds meer noten op hun zang; dat komt natuurlijk door het internet, dan zien ze dat gedrag van andere poppen ;-) Maar ja, dat koppie van Julia kun je natuurlijk ook niet weerstaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Julia weet echt wel hoe ze het moet aanpakken. Ik denk dat ze bij een aantal andere poppen in de leer is geweest :-) Ze heeft natuurlijk niets te verliezen ... De aapjes zijn ook enorm tof gemaakt.

    Groetjes
    Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha die Julia heeft gelijk. Dat beertje is super leuk! Veel succes met het verlanglijstje.
    Groetjes Daisy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt voor je lieve reactie op mijn blog! Wat ben jij creatief, ben jaloers op al dat moois dat jij kunt maken! Geniet van de zon vandaag!!

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...