maandag 13 mei 2024

7 Geluksmomentjes (1)

1 week
7 dagen
7 geluksmomentjes 

Zoals jullie misschien wel gemerkt hebben 
of niet
heb ik toch wel last van een blogdipje 
met alle rare ideeën die daar bij horen

Om weer uit de dip te komen had ik bedacht
ik ga proberen, nee ik ga het doen!
Elke dag een blogje over een geluksmomentje

Voor deze maandag zijn het toch wel
de koolmezen die in het rechtse vogelhuisje
een nestje hebben
Zie je de koolmees staan?
Kijken of de kust veilig is en dan tjoep naar binnen
Is het veilig, kan ik naar buiten komen?
De ouders wachten op elkaar
Zit de ene ouder klaar, dan vliegt de andere al weer uit
Is vader of moeder in het huisje, dan hoor je het getjilp heel goed :)
Wat werken de koolmees ouders hard!
Ze vliegen maar af en aan om hun hongerige kroost
van eten te voorzien

Zo leuk om te zien
echt een geluksmomentje


***


7 opmerkingen:

  1. Nou nee, ik had het niet gemerkt... Ik dacht dat je het gewoon druk had met van alles!
    Wat leuk die koolmeesjes in het vogelhuisje, daar kun je uren naar kijken. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee hoor Anita, dat had ik niet in de gaten. Maar wel goed van je dat je er uit wil komen en dit bedacht hebt. Geweldig dat er een nestje in het koolmees huisje gaande is. Dat is echt PUUR genieten, herkenbaar want wij hebben ook jaarlijks regelmatig koolmees nestjes. Ze werken inderdaad heel hard. Het verbaast me ook altijd als je die bekjes vol met mugjes of ander voer het huisje in ziet gaan, dan denk ik dat die piepklein meesjes bijna bol rond moeten zijn met al dat eten. Maar het is enig om te zien allemaal en zeker een Geluksmomentje.

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, dat is zo ontzettend leuk! Ik kan daar ook zo van genieten. Ik had Remco een minicameraatje gegeven voor in de nestkast bij hem thuis, zo konden we echt goed meegenieten van het hard groeiende grut, zo gaaf! Momenteel heeft hij geen huisje hangen, het huisje was aan vervanging toe en dat was niet op tijd gebeurd. Volgens mij zit er in mijn tuin dit jaar ook geen nestje, helaas.
    Geniet ervan en laat ons vooral meegenieten met jouw geluksmomentjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik herken het wel maar dit is zeker een geluksmomentje. Hier geen koolmezen dit jaar wel de merels

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat geweldig! Geniet ervan, zo leuk in jullie eigen tuin.
    Ik zag vanochtend heel veel ganzenouders met hun kinderen, ook zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Af en toe een dip, tja kan gebeuren toch.
    Maar jij pakt het aan met kleine geluksmomenten.
    Hier ook meesjes, schattig, ik geniet er ook van als ik ze bezig zie.

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...