vrijdag 23 juni 2017

Tuinnieuws juni (2)

Ook hier weer tuinnieuws,
maar deze keer met iets extra's  :)
Deze vruchten kwamen vorige week uit onze tuin :-)
Leuk om iets mee te doen
Een lekker cake bakken
Hij is natuurlijk al lang op:)

Het recept:
Je bakt een cake zoals je altijd al doet:
200 gram bloem
200 gram suiker
200 gram boter
2 theelepels bakpoeder
4 eieren
1 zakje vaniliesuiker
200 gram aardbeien
150 gram aalbessen (maar andere vruchten mag ook)
4 eetlepels gewone suiker
1 eetlepel citroensap

De oven voorverwarmen op 175 graden
De cakevorm invetten en bestrooien met
wat paneermeel (laat de cake later goed los)

Roer in een kom de boter zacht en voeg de suiker toe en de vanille suiker
mix dit tot een romige massa, Voeg een voor een de eieren toe
Het ene ei moet eerst goed opgenomen zijn voordat je het andere ei erbij gooit
Dan de bakpoeder met de bloem mengen
en mix dit tot een geheel met het boter/suiker mengsel (niet te lang)

De helft van het beslag in de vorm
dan 100 gram aardbeien en 75 gram aalbessen verdelen
Dan weer de rest van het beslag erover scheppen

Ongeveer 1 uur in de oven
Kan ook iets langer of korter bij jou zijn
Ligt aan je oven :)

Ondertussen kun je al de topping maken
doe 50 gram aardbeien en aalbessen
in een pannetje met de suiker en de eetlepel citroensap
Maak hier de gelei van

Als de cake gaar is (kun je controleren met een saté prikker)
laat dan de cake iets afkoelen voordat je hem uit zijn vorm haalt
De cake bestrijken met de vruchtengelei
Daar bovenop leg je weer de overgebleven vruchten
Laat de cake nu helemaal afkoelen en smullen maar!!

O, hemel ik dwaal helemaal af, ik had het over de tuin
Dit zijn onze Annabelle
Deze ochtend stonden ze er zo bij,
maar gisteren was het een treurige boel, veel te warm vonden ze
Tja en ik eigenlijk ook wel ;)
Dit is onze radijzenoogst van Apie
Jemig wat waren ze PITTIG
gelukkig waren het er maar vier
heel mijn mond voelde raar aan
De volgende keer mag AH wel op het kaartje
zetten Pittige radijsjes ;)
Dit is onze komkommer
grote gele bloemen maar nog geen komkommertjes te zien;)
De pompoen zullen we moeten gaan
begeleiden, deze jongen wil heel de tuin door ;)
Ook de tomaat heeft bloemen,
maar nog geen tomaat te zien, geduld, geduld!

Afgelopen week lieten de appelbomen ons
flink schrikken, heel veel appels (nou ja kleintjes)
lagen op de grond, oink oink wat nu
Maar wat blijkt, klopt helemaal, de juni rooi
Tja je moet het allemaal maar weten hé
De Magrieten komen eraan
en hoe gaat het met de zonnebloemen en de stokrozen
nu zo:
Ook een foto van deze ochtend, want zoals ik al vertelde
gisteren zag de tuin er niet uit om te fotograferen
maar met sproeien en wat hulp uit de lucht ;)
is alles toch weer redelijk goed aan het komen

Dan sluit ik nu af met de Paksoi, die gaat ook lekker ;)
 


Ik ga even kijken of er nog meer tuinnieuws is
Kijken of het ook lekker gaat bij:





euh nog eventjes ;)
Welkom aan de nieuwe volgers
Ben ik altijd :) mee



13 opmerkingen:

  1. O ja, eens kijken of ik het weekend wat in de tuin/halve jungle kan fotograferen. Wat ziet jouw cake er heerlijk uit! Jammie! Die Annabelle zien er altijd zo mooi uit, helaas heb ik er helemaal geen plaats voor; tsja, prioriteiten stellen he ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er allemaal goed uit! Een heerlijke cake, mjam. En die radijsje bij ons waren ook heeeel pittig. Lag dus niet alleen aan ons. Fijn weekend. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De cake zal extra lekker geweest zijn met ingrediënten uit eigen tuin.
    Leuk om ook elke keer weer wat anders in bloei en groei te zien komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je cake ziet er lekker uit met dat fruit uit eigen tuin. Jouw zonnebloemen en stokrozen groeien ook goed.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik krijg geweldige trek in die verrukkelijke vruchtencake van je... Jammer dat je niet digitaal kunt proeven!
    Mijn komkommerplant ziet er ongeveer net zo uit als die van jou. Veel water geven, dat is wat ze willen!
    En laten wij nou ook heel veel kleine appeltjes op de grond hebben liggen en volgens mij ook peertjes.. De juni rooi? Nog nooit van gehoord...
    De rucola uit eigen tuin schijnt ook veel pittiger te zijn dat die je in de winkel koopt... Wat zijn de zonnebloemen al groot. Ik moet ze nodig uit de potjes halen en in de grond zetten. Ben zo benieuwd!
    FIjne zondag, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige keurige tuin, heel netjes en super vruchtbaar, je cake ziet er verrukkelijk uit!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke cake, en zeker als de bessen uit eigen tuin zijn. Smaakt nét iets lekkerder...
    Je annabelles staan mooi. Bij ons staan ze ook in bloei, een feestje!
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is lunchtijd en ik moet nog eten. Het water loopt me in de mond bij het zien van deze heerlijke cake. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekker, die cake.
    Ik vraag me af, weet jij (ik zaaide voor de eerste keer een pompoen), die nu al heel erg mijn moestuinbak begroei, of ik die moet laten doorgroeien? De eerste bloem is al te zien...

    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij wel Sofie, wij hebben aan onze plant meerdere bloemen, dus ik hoop,ook meerdere pompoenen :) Wel hebben wij nu voorzichtig een stok gezet zodat hij weer terug 'groeit'. anders zou hij inderdaad heel de tuin doorgaan! Succes met jullie tuin, groetjes Anita

      Verwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...