zondag 30 november 2014

Eerste zondag van de Advent


Elk jaar maak ik een krans voor de Advent tijd
Deze keer heb ik in plaats van de krans die ik elk jaar maak, voor een rotanmand gekozen die ik al heel lang had maar nooit meer gebruikte  

Naast mooi en gezellig in deze toch donkere dagen, is Advent de tijd van voorbereiding op het kerstfeest. Het woord Advent is afgeleid van het latijn: adventus (= komst, er aan komen) en advenire (= naartoe komen). Letterlijk betekent Advent: God komt naar ons toe

Ik vind het altijd een van de mooiste diensten in de kerk, het aansteken van de eerste Advent kaars. Vandaag is de eerste kaars aangestoken, elke week steken we een kaars aan en zo naderen we het Kerstfeest. Zoals de pastoor het vertelde: 'een tijd voor bezinning en ook een tijd om er voor elkaar te zijn'.

Ik ben het hier helemaal mee eens



1 opmerking:

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...