vrijdag 28 juni 2024

Eerder als ik dacht ;-)

Ha, ha 
Eerder als ik dacht
heb ik al weer de haaknaald gepakt
Bij ons in de straat stond dit bord
Miles geboren
Zie je de regenboog op de achtergrond 
Die is daar omdat Miles
een regenboog baby is

Wanneer is een baby een regenboog baby
Als je opnieuw zwanger raakt nadat je een baby
hebt verloren, dan wordt de baby een regenboog baby genoemd 

De regenboog 🌈 ontstaat op de 
scheidingslijn tussen regenvlagen
en zonneschijn en symboliseert zo
perfect de plek van deze zwangerschap en dit kind
(bron internet)

Zo blij voor dit gezin
Wat na zoveel verdriet weer vreugde kent
al zal het gemis nooit overgaan

Ik had al een cadeautje 
maar wilde ook een speciaal cadeautje geven
daar had ik mijn haaknaald voor nodig :-)

6 opmerkingen:

  1. Ik wist niet wat een regenboogbaby was, dank voor je uitleg... Wat mooi om dan zo'n speciaal cadeautje te maken, Anita!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie en toepasselijke rammelaar heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wist niet dat de betekenis van een regenboogbaby op een eerder verloren broertje of zusje sloeg. Ik associeerde het meer met een baby van twee moeders of twee vaders. Maar wat een mooie term. Verdriet en geluk raakt elkaar inderdaad. En wat heb je een leuk cadeautje gehaakt. Heel passend zo. Groet, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi zeg, ik kende dit begrip ook niet. Prachtig toepasselijk cadeau heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat wist ik dus ook niet dat je dat zo noemt. Maar wat een fantastisch mooi en lief cadeau heb je gemaakt. Denk ook dat ze daar heel erg blij mee zijn. Wat een fine vreugde voor de ouders.

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook ik wist niet van een regenboogbaby. Je hebt een heel kooi toepasselijk cadeautje gehaakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...