vrijdag 8 september 2023

RvdM

Mijn recept van de maand

 Pasta met aubergine, tomaat en basilicum

Dit jaar hadden wij een goede oogst van tomaten en aubergines 
Dan ga je al vlug op zoek naar lekkere recepten 
Ik hoefde niet lang te zoeken want
op de blog van onze DOCHTER vond ik diverse recepten 
De foto heb ik overigens ook van haar blog :)

Mijn ervaring is dat de recepten met weinig ingrediënten de lekkerste recepten zijn
Voor dit recept geldt dat ook

Voor twee personen heb je nodig:
1 aubergine
3 rijpe tomaten
1 flinke teen knoflook
handje verse basilicum (doe ik alleen als ik een plantje  in huis heb)
30 gr geraspte kaas, wij doen altijd meer ;)
peper, zout en olijfolie

Verwarm de oven voor op 200 graden
Snijd de aubergine in kleine blokjes
de tomaten in partjes
en hak de knoflook fijn
Doe de groenten in een braadslee of ovenschaal
besprenkel met olijfolie, bestrooi met peper en zout
meng alles goed door elkaar
Zet in de oven voor ongeveer 40 minuten 
schep de groenten af en toe om

Breng een grote pan water aan de kook
Voeg zout toe en kook de pasta (die je in huis hebt)
zoals aangegeven op de vepakking

Laat de pasta uitlekken en doe de pasta weer terug in de pan.
Schep de groenten door de pasta en meng ook de parmezaanse kaas, 
een scheut olijfolie en de basilicum in stukjes er door heen.

Eet smakelijk 😋

 RvdM deelnemers:
Judy - Daphne - Janny - Irene - Willy - 
Conny - Mieke - Marthy - Céline - Josephine - 
Toos - Miriam - Annet - Marja - 


Elizabeth, bedankt voor het organiseren 💐

16 opmerkingen:

  1. Wij zijn dol op pasta, en wat zijn er veel verschillende recepten van. Ze zijn me allemaal even welkom!
    Jouw recept ziet er overheerlijk uit en de komende weken ga ik het zeker uitproberen.
    Het schijnt een goed tomatenjaar te zijn, dit jaar.. ondanks het koude voorjaar.
    Leuk dat je zo enthousiast meedoet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker met die aubergine. Ga ik zeker maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker. Ga ook nog bij je dochter kijken. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er lekker uit, we hebben gelukkig veel tomaten uit eigen tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aubergine, heerlijk! Goede combinatie ook met pasta!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er zeer aantrekkelijk uit Anita, leuk hé al die verschillende
    recepten te bekijken. Op deze manier kunnen we allemaal
    weer weken vooruit.

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Handig om de groente in de oven te maken, die doet het werk, zodat jij iets anders kan gaan doen, haha, ik hou ervan.
    Ik ga ook dit recept opslaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit ziet er lekker uit! Wij eten bijna nooit aubergine, dus dit ga ik een keertje maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk! En het blog van je dochter is ook erg inspirerend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik maak weinig aubergine klaar. Maar dit lijkt me lekker. En onthouden natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lekker lekker hier is de tomaten oogst mislukt. De aardappelziekte zat erin. En je dochter heeft ook een blog nooit geweten ik ga even kijken bij haar.
    Liefs Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat ziet er lekker uit. Heerlijk om verse groenten te gebruiken voor bij de pasta.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goed idee. Aubergine is een groente waar je een beetje van moet houden, of aan wennen. Mijn kinderen houden er niet erg van, dus verwerk ik het niet snel in een gerecht. Maar zelf vind ik het een hele goeie keus in pasta's. En je hebt gelijk, de simpele recepten zijn het lekkerst.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat smaakt vast goed en ja, zelfgeoogste tomaten hebben we genoeg. En de aubergine kopen we gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ah, een recept voor in de oven is altijd fijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...