dinsdag 17 juli 2018

Dinsdag poppendag :)

Dinsdag poppendag 
Wat een zonnige poppendag :-)
Dit was afgelopen zondag 
In de tuin van Anita, voordat de gasten kwamen
Ja, Anita en J hielden een echt familie tuinfeestje 
Wat een bofferds met het weer, zeg nou zelf :)
De dagen ervoor heb ik geholpen met het harken
en water geven van de plantjes
Fifi hielp ook mee 
Want je wil natuurlijk wel dat de tuin er mooi uitziet
met een tuinfeestje ;)
Water geven denk je misschien 
Ja, ik kan nu ook mee helpen de plantjes water geven
want ik heb van Anita een mooie gieter gekregen :)
Wat vind je van deze komkommer Fifi?
Groot geworden hé en zo hebben we er nog meer
Ja Fifi, ik voel het
Ook deze Afrikaantjes hebben dringend water  nodig
Kom we gaan naar de kraan 
Hier kunnen we alle verdorde blaadjes opharken
Deze Goudsbloemen heeft Anita zelf voorgezaaid
met zaadjes van vorig jaar, van de AH-tuintjes
Julia, wat weet jij veel van de tuin
Ja Fifi, dat komt omdat ik het zo leuk vind
om Anita te helpen in de tuin :)
Kijk, dit zijn IJsbloemetjes
Zie je daar komt het eerste bloemetje aan Fifi
deze bloemetjes heeft Anita ook zelf (voor)gezaaid
En weet je nog dat ik je vertelde dat alle Zonnebloemen
opgegeten waren door de slakken en dat we toen
nieuwe zonnepitten gezaaid hebben?
Ja hoor Julia, dat weet ik nog goed
De zaadjes zijn nu al zo gegroeid
Wauw zeg, ik krijg er pijn van in mijn nek
met omhoog kijken, wat zijn ze al groot 
Ja hé, dat komt vast en zeker helemaal goed :)
Maar nu weer aan het werk
Kom we gaan de Zonnebloemen water geven
Zodat alle planten er mooi bijstaan met het tuinfeest :)

Fifi en ik weten dat het zomervakantie is
misschien zijn er poppen op vakantie, 
maar wie weet is er toch nog poppennieuws bij:




10 opmerkingen:

  1. dat is vast een geslaagd feestje geweest , het ziet er super strak uit . Oh de zonnebloemen zijn jullie al voorbij gegroeit heel erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach, wat een lieverds zijn het toch, zo was het feest vast extra geslaagd. Ik kwam gisteren plotseling zo'n komkommertje tegen, maar die kan ik niet meer op de foto zetten, zoonlief vond hem lekker :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn, zulke tuinliefhebbers die zo goed helpen!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezelligheidd met die 2 en nog goede hulpen ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent een geweldige meid, Julia.. Wat moet Anita toch zonder jou beginnen? Met al die voorbereidingen, een keurige tuin en schitterend weer kon het feestje al eigenlijk niet meer mislukken...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kan ik Julia inhuren? Ik blijf hier met water slepen maar de bloemtjes gaan gewoon dood.... XX esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die is lekker aan het genieten in de tuin!!

    BeantwoordenVerwijderen

  8. wat fijn dat jullie zo goed op de planten letten want water hebben ze nu elke dag hard nodig. Maar ik geloof dat het goed gaat want alles ziet er mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gezellig hoor, een tuinfeest! En water geven kan geen kwaad met dit weer 😉.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ligt de tuin er goed bij! Maar dat kan ook niet anders dan met zulke goede hulp! Ik hoop alleen niet dat Fifi mee helpt met 'wateren'??

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...