zondag 25 februari 2018

Soms gaat iets mis & Herman & Vraagje

Ik wilde al een tijdje een bananenbrood bakken :)
Toevallig had mijn moeder er ook een gebakken
mmm lekker, dat smaakte naar meer
Ik had alle ingrediënten (behalve de blauwe bessen) gekocht 
die nodig waren voor een bananenbrood die 
op de blog van mijn dochter staat :)
Gisteren gebakken en vanmorgen nadat
ik een flink eind met Sjors had gewandeld
dacht ik mmm kopje koffie, plakje bananenbrood erbij, jamie :)
Het brood zag er goed uit, ik sneed een paar plakjes af
Ik neem een hapje, vreemd smaakt niet zo lekker
als het bananenbrood van mijn moeder :(

Het recept nog eens gelezen en
Dom, dom, dom
Ik ben bananen gaan kopen en heb die meteen gebruikt
maaaarrr er staat duidelijk rijpe bananen!!
Lezen Anita ;)

Gelukkig smaakt het bananenbrood 
met een beetje vijgenjam toch nog lekker
Maar toch jammer

Hebben jullie ook zo'n ervaring?

&
Kennen jullie Herman?
Ik tot voor kort ook niet, tot eergisteren 
toen las ik bij Petra over Herman :-)
Ik was meteen enthousiast
Alles wat ik niet in huis had aangeschaft 
en nu hebben ook wij een Herman in huis
Heb ik jullie nieuwsgierig gemaakt?
Ga dan vlug kijken op de blog van Petra
Petra, bedankt voor het super leuke idee :)

&
Vraagje
Het is ijzig koud!
Vergeet niet om goed op
onze oudere buren en familieleden te letten
Niet alle ouderen hebben een netwerk om zich heen
dus ben een beetje alert 
misschien kun je een klusje voor ze doen,
 een boodschapje
of 'gewoon' een bezoekje brengen
Fijn en heel erg lief van je :)




15 opmerkingen:

  1. Ik krijg op Pinterest steeds bananenbrood onder mijn neus gewreven, het klinkt lekker, maar ja, dan moet je natuurlijk wel het recept goed volgen :-) Gelukkig is daar de overheerlijke vijgenjam, jammie! Herman heeft een mindere aantrekkingskracht op me.
    Ik zal van de week weer veel ouderen bezoeken en helpen, dat beloof ik! Makkelijk, want het is mijn werk, maar ik zal ook buiten mijn werk mijn best doen, hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan doe jij altijd al goed werk Angèlique, wat zullen de mensen blij zijn als je komt :)
    Fijne zondagavond, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer van het bananenbrood, maar niet goed lezen kan ik ook heel goed hahaha. Maar gelukkig smaakt het met vijgenjam ook. Ik zou willen dat de vijgenboom in mijn tuin eens lekkere vijgen gaat geven, kan ik zelf die jam maken.
    Van Herman had ik nog nooit gehoord en het spreekt me ook niet zo aan. Ben wel reuze benieuwd naar jouw bevindingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Minstens 25 jaar geleden heb ik al eens een Herman in huis gehad en gekoesterd.
    Alleen kan ik me niet meer herinneren hoe het daarmee is afgelopen, ik vond het wel
    nogal een gedoe.
    Een helpende hand bieden waar nodig doen we zeker.
    Misschien moet er zelfs wel sneeuw geveegd worden. Koud of niet, ik hou erg van dit weer..
    Groetjes, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. herman had ik 50 jaar geleden al in huis.. en daarna istie nog een paar keer geweest.. net als kefir en de kombucha theepaddestoel.. allemaal heel lekker maar je blijft aan de gang en na een poosje doe je het niet meer al gedoe met lepeltjes meel iedere dag (of melk met kefir of thee met de paddestoel) maar als het nieuw is dan heb je er nog zin in!!! het smaakt in elk geval lekker, vind ik!.. ben zwelf een oudere hahaha en ik zorg goed voor mezelf, ben net terug van een weekendje bij mijn zoon en zijn gezin en die zorgden ook goed voor me.. morgen heb ik mijn kookklupje met 15 oudere dames tussen de 60 en 75 en gaan we weer een dagje de week doornemen en koken en gezamenlijk eten!
    bananenbrood heb ik nog nooit gebakken, die zijn hier altijd zo op!! uit het handje of in plakjes op de boterham!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke dingen laat je passeren... Met dit koude weer heb ik gewoon extra trek! Ik heb nog nooit bananenbrood op, maar het lijkt me zeker niet verkeerd.
    O ja, Herman.... jaren geleden was er opeens die rage... zo ontzettend leuk!
    Misschien ga ik het wel weer doen... ook leuk voor je buurvrouwtjes, Anita... En de buurmannetjes maak je er vast ook blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, das passiert mir auch öfter, ich lese ein Rezept und schwupps, habe ich etwas überlesen. Zum Glück schmeckt das Bananenbrot mit Marmelade doch noch.
    Und Hermann kenne ich auch.
    Dir wünsche ich einen schönen Tag, es ist so kalt, aber zum Glück scheint die Sonne ein wenig.
    Lieben Gruß
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ja, ist mir auch schon so was passiert, dass ich was vergessen habe:)
    kommt halt vor;) ich habe neulich auch ein Bananenbrot gebacken was für ein Zufall:)
    Liebe Grüße
    Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Klinkt errug lekker allemaal! Enne ik ga even bij je dochter op haar blog neuzen. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. klinkt goed maar die Herman ken ik niet ik ga even bijlezen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bij mij is bakken echt een kunst. Want het mislukt bijna altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nu je het zegt herinner ik het me weer. Of het Herman was weet ik niet meer maar zelfde principe. Leuk en zoals hij er bij Petra uitziet volgens mij ook erg lekker!. Bananenbrood heb ik nooit gemaakt maar mijn niet goed lezen zat bij een verjaardaagsappeltaart waarbij ik dacht dat het ei voor de glans was maar er toch doorheen moest :) Lief je oproep voor de medemens.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nog nooit geprobeerd, bananenbrood. Klinkt wel lekker. En die Herman... nooit van gehoord, maar ideaal voor bakfans.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja ik ken Herman , op de vrije school van mijn kinderen werden we bestookt met Herman :-( Vreselijk, mijn kinderen vonden Herman smerig .

    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja zeker ken ik Herman, heel leuk om te doen en je kunt er hele lekkere broden mee maken. Ik krijg er helemaal zin in.
    Zonde van je bananenbrood maar inderdaad je bananen moeten wel goed rijp zijn. Volgende keer beter.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...