donderdag 4 mei 2017

De tuin van mei (1)

Ja, na alle APRILle tuinpret
nu tijd voor de tuin van mei :)

Ik heb al het een en ander kunnen doen
De komkommers, rucola, radijsjes, cherry tomaatjes
en ook de goudsbloemen zijn overgezet in grote potjes

Het spul wat nog in de kleine bakjes zit
groeit goed, maar het worden steeds meer slungels :(
Dit weekend even kijken wat ik daar nog van kan maken

In de tuin heb ik wat aardbeien weggegeven aan mijn zoon
en daar staan nu de kruiden
 Vooraan bij het gras staan de tijm
de krulpeterselie en de maggieplant
Dat leek mij wel handig, zo hoef ik niet
in de aarde te gaan staan om te oogsten

Ze staan nu een aantal dagen in de tuin
en het gaat goed, tja dat was even afwachten
want onze braam heeft toch nog een tikkie gekregen
van de vorst :(
Kijk je ziet het aan het blad
Maar ik denk wel dat hij het zal overleven ;)

En wat denk je bij de aalbessen zitten
al kleine aalbesjes aan, hier het bewijs
Leuk hé?

ontspannend dat tuinieren :-)
Zoals gezegd dit weekend ga
ik met de slungels uit de kleine bakjes aan de slag
Dus volgende week donderdag is er vast en zeker
weer een De tuin van mei (2)

Heb je ook groene vingers of
vind je het gewoon leuk om al dat tuinplezier te volgen kijk dan
ook eens bij Akkelien

Daar vind je meteen een lijstje met
blogsters die ook meedoen met

De tuin van mei :)








6 opmerkingen:

  1. Inderdaad beter om de plantjes op tijd in een groter potje te zetten. Dat heb ik ook gedaan. Maar er blijven van die aarzelende plantjes bij, slungeltjes... inderdaad.
    Lekker straks al dat fruit in je tuin! Ik denk dat je braam het wel weer gaat doen hoor, ze zijn best sterk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij jou is het extra speciaal, omdat je net een nieuwe tuin hebt natuurlijk!
    Ik heb mijn maggiplant nog niet weer gespot. Ik zal er eens op letten komende week!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij jou gaat het ook al goed :-) Die braam gaat het vast wel redden, die kunnen wel tegen een stootje. Lekker he, die aalbessen :-D ik kijk die van mij bijna rood, haha, dat wordt smullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tuinieren is zeker ontspannend. Maar best veel werk al dat ompotten. Maar is wel nodig. Ik zie ook overal bevroren hortensia's. De braam zal het wel overleven maar misschien minder vruchten geven hierdoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kijk eens aan, ook bij jou begint het al wat te worden. Ik ga vandaag de boel naar buiten doen om af te harden. Het zijn net je kindjes :). Fijn weekend. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die aalbesjes zijn zooo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...