dinsdag 1 november 2016

Dinsdag poppendag :)

Toen ik afgelopen weekend de trap af liep
om naar beneden te gaan, was het maar goed
dat ik het licht aan had gedaan


Julia, ben jij dat, wat ben je aan het doen
Waarom ben je al op?
Anita, ik ga alvast naar de brievenbus
De brievenbus hoezo?
Vandaag komt de Bossche Omroep

Die komt elke week op zondag
en dan sta je toch ook niet zo vroeg op!
Nee, maar nu zit er weer een kleurplaat in
Een kleurplaat?
O wat ben jij dom Anita,
natuurlijk zit er een kleurplaat in van Zwarte Piet

Dat kan wel zo zijn, maar jij gaat niet in je pyjama
naar de brievenbus
vooruit dame, eerst naar boven en aankleden
Anita, Anita ik ben aangekleed hoor
Goed dat je je omslagdoek hebt om gedaan
het is toch een beetje fris
Ik verwacht dat de Bossche Omroep zo komt
Als het heel lang duurt moet je maar even naar binnen komen
Gelukkig hoeft Julia niet lang te wachten :)
Ze heeft nog gelijk ook wat betref de kleurplaat!
Ik heb het tafelkleed teruggeslagen en daar zitten ze
Fifi, meneer Muis en Teodoor zijn inmiddels ook naar beneden gekomen
Gezellig, net als met de kinderen vroeger :)
Ik besluit om er mijn haakwerk (droomdeken) bij te pakken
Iedereen heeft het naar zijn zin :)
Zelfs Meneer Muis pakt een kleurtje

Anita?
Ja Julia
Komt kleine Piet weer bij ons logeren?
Dat weet ik niet hoor, misschien gaat hij deze keer
naar andere kinderen en het duurt nog zo lang!

Niet waar Anita, het is Sinterklaas
voordat je het weet

Heeft die slimme meid weer gelijk ;)

We gaan maar eens even bij de andere
poppen en poppenmoeders kijken,
Kijken wat zij beleefd hebben :)

  Jolanda
Elizabeth      Rita 
       Sandra      Juffrouw Mier


                                                  Haakjuffie          Crealyt   
                      Jannie          Peggy

Es     Mariam
                               Corina
Atelier Nanaya        Ria


Tinne    Nienke







7 opmerkingen:

  1. Wat zijn ze toch met weinig tevreden.
    En dan ook nog zonder ruzie één kleurplaat maken! Dat kom je niet veel tegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gezellig zo met z'n allen aan het kleuren. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, wat gezellig toch! Daar zou je een hele stapel kleurboeken voor kopen, zo lief! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. he wat een gezellige boel daar bij jou. Zo zaten wij vroeger inderdaad ook aan tafel toen de jongens nog klein waren.
    Was altijd zo leuk die sinterklaastijd.
    lieve groet, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk! En kleuren is ook nog eens hartstikke hip :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo, ik heb vanavond eerst alle poppen bij me geroepen en jouw blogbericht voorgelezen en de foto's laten zien ... Want daar kunnen ze heel veel van leren!
    Wat een schatten zijn het daar bij jou. Maar Julia weet ook wel wat ze wil hè... Kunnen ze nog een prijsje winnen met de kleurplaat?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die Julia, kon niet wachten tot de Bossche omroep kwam. En nu gauw de kleurplaat afmaken...

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...